Lastige cyclus, hoe kan ik zwanger raken?

<p>Hallo lieve Ladies</p><p>Ik ben nieuw op het Forum en mijn naam is Mariska 26 jaar. Sinds 2 jaar ben ik gestopt met de pil omdat ik niet meer tegen de hormonen kon. Mijn vriend en ik zouden volgend jaar aan kindjes willen beginnen. Ik heb alleen een rot gevoel bij mijn cyclus.</p><p>Op 9 juli is mijn menstruatie geëindigd en op 21/22 september had ik (denk ik, de streepjes waren aanwezig maar dun)positieve ovatie test. Echter op 25 juli begon ik te bloeden,helderrood. Nu vandaag de 26 is het weer over. Vaak over een paar dagen begint het weer en dan vaak rond de 8/9 dagen lang. Zo gaat Mn cyclus de hele tijd. Ik vraag me nu af is mijn me struatie nu al Begonnen sins de 25ste? Echter ben ik dan alweer binnen 2 weken ongesteld.</p><p> </p><p>ik ben hiervoor naar de arts geweest maar zolang ik menstrueer is er niks aan de hand, zodra het lastig is met zwanger worden wil hij best kijken. Nu komt er nog bij dat mijn vriend niet makkelijk klaarkomt (sorry voor de info) en zal zwanger worden al lastig zijn, helemaal nu ik niks van mijn eigen cyclus begrijp...</p><p>ik raak wat geobserdeerd door Mn ei zoeken haha en ben benieuwd of jullie tips hebben? Wil het uit Mn hoofd gaan zetten tot we echt een kindjes willen beginnen</p><p> </p><p>Fijne avond!</p><p>X</p>
 
Klinkt inderdaad moeilijk om zo te zien wanneer je vruchtbare periode is. Maar ik vind het hee gek dat je dokter zo luchtig doet over een afwijkende cyclus en dan voora omdat er zo weinig tijd tussen bloedingen zit! Ik zou als ik jouw was in ieder geval een uitstrijkje laten maken om te kijken of je baarmoeder/mond rustig is. Ik wil je natuurlijk niet ongerust maken maar tussentijds bloeden is niet altijd oke.  Als je uitstrijkje allemaal in orde is kan je ook proberen zwanger te worden wanneer jullie eraan toe zijn zonder je ei:) te zoeken/vinden, maar gewoon het regelmatig leuk hebben en even kijken wat er gebeurt! Is misschien wel minder stressen. Veel sterkte en hoop dat jullie wanneer jullie dat willen snel zwanger mogen worden
 
Ik zou ook zeggen, focus niet teveel op de vruchtbare dagen en wees gewoon met regelmaat intiem. Dat je cyclus vreemd lijkt zegt niet zoveel over je vruchtbaarheid. Ik heb ook wel eens gelezen dat vrouwen temperaturen om hun vruchtbare dagen te checken (kan je in een app zetten), en das wel een stuk goedkoper dan al die ovulatietests.. succes!
 
Dankje voor de reacties!
Ik heb met het stoppen van de pil onderzoeken gehad (had een koperspiraal laten plaatsen) en alles was goed, had zelfs erg veel eitjes en dat duidde op een goede vruchtbaarheid... 
het uitstrijkje zal ik wel even laten maken en wat jullie zeggen zal er niet te veel op focussen ;)
 
dankjewel X
 
Terug
Bovenaan