lastige dreumes

Hallo meiden,

Onze zoon is nu 16 maanden en de laatste paar weken heel dwars, voornamelijk tegen mij. Hij was eerst bezig met slaan, knijpen en bijten. Dat gaat nu gelukkig wel en als hij het doet pak ik z'n arm zeg nee, en laat het dan gaan.
Maar nu lijkt het wel of hij met alles dwars is. Hij was normaal gesproken wel af te leiden met een boekje tijdens eten bijvoorbeeld maar nu slaat hij het boekje meteen weg, gaat heel hard bonken met z'n hoofd in de kinderstoel. Negeren werkt niet want wordt alleen maar erger, Ik heb 'm dus vandaag even inj z'n kamer gezet.
Ik vind dit best moeilijk. Wie herkent dit probleem?
Gr van Marieke

JA!!! IKKE!

Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat Thomas die horror periode al gehad heeft gelukkig!
Krabben, bijten, slaan, hoofdbonken, alles wat jij beschrijft inderdaad... Hier hielp niets behalve de tijd... En consequent blijven in het "nee, dat vind mama niet leuk!!.."
Heel veel succes ermee, het gaat echt weer over..

kus, Marieke

Kian heeft dat met vlagen. Soms rent ie op een dag van het ene "nee" object naar de volgende. En dan na een weekje snapt ie weer heel goed wat wel en niet mag.
Beetje uitproberen denk ik.
Niet de moed laten zakken hoor! Consequent blijven. Anders snappen ze er niets meer van (want ze weten het best wel hoor) en worden ze alleen maar onrustiger.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan