Lastige eter

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn baby wordt over 2 weken alweer 1 jaar oud maar wij hebben een probleempje met eten.</p><p>Toen hij 6 maanden was begon ik met bijvoeden en gaf hem vers eten en fruit. Dat luste hij wel.</p><p>Maar door tijdgebrek ben ik vanaf 7 maanden potjes fruit en groente gaan geven. Maar daar wil ik dus weer van af dus ik geef hem weer vers.</p><p>Je voelt hem al aankomen, want dat wil hij met geen mogelijkheid meer. Dit heb ik allemaal al geprobeerd:</p><p>- rapley methode (stopt het in z’n mond en spuugt het meteen uit)</p><p>- mengen met potjes</p><p>- volledig malen door de blender en dan met appelmoes eten. Appelmoes wil hij en de rest spuugt hij uit.</p><p>-doen alsof het uit een potje komt.</p><p>Hebben jullie nog nieuwe tips voor mij? Thanks!! ??</p><p>Groetjes Liesbeth </p>

Geen andere mogelijkheid geven dan het eten wat jij aanbiedt. Als hij echt honger heeft, eet hij alles. Als hij steeds een uitweg krijgt naar het voedsel wat hij wil, gaat hij dat dus aanhouden en blijven uitspugen tot hij zijn zin krijgt. 

Misschien kan het ook helpen als hij hetzelfde eet als je jullie. En hem zelf laten eten, ookal is het een hoop geknoei. En vergeet vooral niet de regel: jij bepaalt wat hij eet en hij bepaalt hoeveel hij eet. Succes!

Hi Lady's mom,
Ja dat is zo, ik ga volhouden.. De aanhouder wint zeggen ze altijd. ;-)
En Rosa, ook bedankt voor je reactie. Het probleem is alleen dat wij gerechten zoals knorr wereldgerechten en sausen uit pakjes eten. Dus echt met ons mee eten dat kan hij niet. Maar ik blijf gewoon vers koken en invriezen voor hem. Hoop echt dat hij gaat eten...

Terug
Bovenaan