Lastige fase 8mnd

<p>hai hai allemaal,</p><p>Ik ben moeder van een zoontje van bijna 8 maandjes. Een heerlijk vrolijk kereltje met een sterk eigen willetje. Dit is hartstikke leuk, maar ik begin deze fase nu wel lastig te vinden. Meneertje is sinds enkele dagen echt niet tevreden te houden. Op de grond, in de box, in de stoel, lopen...alles is een paar minuten loop en dan wordt hij boos. Hij wil ontzettend graag gaan kruipen, maar dat lukt hem nog niet. Op het kdv zeggen ze ook dat ze merken dat hij daardoor erg gefrustreerd is. Logisch natuurlijk, maar ik weet gewoon niet meer hoe ik hem tevreden kan houden. Voorheen kon hij zich prima zelf vermaken en als ik nu 2 minuten in de keuken bezig ben is hij boos, want hij vindt zijn speeltje niet leuk of kan ergens niet bij. Zodra hij op schoot zit is hij meteen aan het kijken wat hij kan vastpakken. Aangezien hij niet alles mag pakken van mij wordt hij erg boos. Zo gaat het de hele dag door. Herkend iemand dit? Ook in bed leggen 's avonds is ineens een drama. Hij hoefde nooit een speentje en sliep vrijwel meteen, maar als ik hem nu 's avonds in bed leg wil hij een speentje (geen probleem), maar rolt hij ook meteen naar zijn buik, maar op de 1 of andere manier kan hij de rust niet vinden om te gaan slapen en is het krijsen. Als ik hem terugleg op zijn rug is het ook krijsen, leg ik hem weer op zijn buik begint het krijsen weer opnieuw. Soms weet ik het echt even niet meer. En ik maar denken dat de lastige fases pas zouden komen rond de 1 a 2 jaar haha. </p>

Hoi,
Herkenbaar. Mijn zoontje is ook 8 maanden, en lijkt regelmatig ontevreden wanneer hij in de box ligt of alleen op het kleed. Als ik hem oppak probeert hij te klimmen, en is hij druk aan het springen. Hij wiebelt nu al weken op handen en knieën, volgens mij is hij gefrustreerd dat hij nog niet kan kruipen. Ik denk dat het de 8,5 maand sprong is! 

Hier zijn we deze fase net voorbij. Vond hem ook ellendig die sprong rond 8 maanden. Wat mij geholpen heeft is er op uit gaan met mijn dochter. Ik merkte dat zolang ze afleiding had (wandelen, veeeel wandelen, bezoekjes thuis of op bezoek gaan, boodschapjes doen) ze veel beter te pruimen was. Door de buitenlucht werd ze ook lekker rozig waardoor ze beter sliep. Net als in de auto, dan sliep zo ook prima, dus slaapjes plande ik af en toe in de auto onderweg naar vrienden/familie die war verder weg wonen. Daarnaast heb ik in die periode ook echt geleerd haar te laten huilen. Dat ze dan af en toe maar boos of gefrustreerd is, hoort nou eenmaal bij het leven. Tot slot moet ik ook zeggen dat ze nooit tv keek maar ik haar in deze periode als ik moest koken of echt iets gedaan moest krijgen eventjes voor de tv plante (je laatste loedermoeder redmiddel zeg maar ;-)
succes! Het komt echt goed want nu onze dochter (9 maanden) veel meer kan en wat mobieler is, is ze het zonnetje weer in huis!

Terug
Bovenaan