lastige keuze

A

Anoniem

Guest

Ik zit al paar dagen met een lastige opgave, maar ik kom er maar niet uit. Ik heb kans dat ik in het najaar overgeplaatst kan worden naar een andere plaats, de werkgever blijft hetzelfde. Alleen werk ik nu op contractbasis, dan zal het omgezet worden naar vast. Nu weet ik het niet meer zo goed. Moet ik de wens om een derde kind uitstellen of laten varen vanwege mogelijk een betere en vaste baan? Of een paar maanden wachten met zwanger worden? In mijn omgeving wordt best wel afwijzend gereageerd om de wens voor een derde. Heb zelfs er al aan gedacht om met te pastoor te gaan praten! Wat zouden jullie doen?

Hoi hoi,

Weet je wat ik zou doen meid,
Als je bij de andere baan een vast contract hebt, zou ik gewoon vragen of je dat ook bij je nieuwe baan mag. Je hoeft natuurlijk geen reden op te geven, zeg maar gewoon dat het meer zekerheid geeft.

Het is gewoon je eigen keuze, probeer samen met je man de voor en nadelen op te schrijven.

Succes in ieder geval!
Xx

Hoi Marijke,
Als je geen échte zekerheid hebt over die vaste baan dan zou ik me er niks van aantrekken en gewoon voor die derde gaan!

Wij hebben hetzelfde gehad na de geboorte van mijn dochter. We woonden toen in het buitenland en zouden misschien ergens anders heen moeten. Om de verhuizing en aanpassing in het nieuwe land te vergemakkelijken hebben we de keuze voor een tweede uitgesteld. Nu 1,5 jaar later, wonen we weer gewoon terug thuis en sinds een paar maanden alsnog aan de klus voor nummer 2. Maar als ik er nu op terugkijk zou ik dat nooit meer zo doen.

Succes met je beslissing!

xxx

Ik heb vorig jaar in een vergelijkbare situatie gezeten. Bij ons op het werk moest er flink bezuinigd woden. Nog niet gelijk op korte termijn, maar het stond wel vast dat er mensen ontslagen zouden gaan worden. Veel onzekerheid dus. Tegelijkertijd heb ik ook nog eens intern gesolliciteerd naar een andere vacature en toen ik dat deed was ik net zwanger van de derde. Die was niet helemaal gepland, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Tot op heden heb ik nog gewoon een baan en stel dat ik ontslagen word, dan komt er vanzelf iets anders op mijn pad.

Ik ben van mening dat je nooit zeker kunt weten wat de toekomst gaat brengen. Volg je gevoel en trek je niks aan van je omgeving. Zij kunnen best negatief zijn over een derde kindje, maar jullie willen dit graag. Voel je daar dus absoluut niet schuldig over en leg al helemaal geen verantwoording af.

Succes met jullie beslissing.

afwijzend gereageerd op jullie wens voor een derde??
dit bepalen jullie zelf.
en de pastoor zou het ook een godswonder vinden, die zou dit niet afkeuren toch?

ik zou voor je wens gaan.
alles is onzeker, een vaste baan net zo als een tijdelijk contract.
de liefde voor een derde is zeker! toch?

zoals ugly betty zegt voel je niet schuldig, en je bent niemand verantwoording schuldig.

doe wat je gevoel zegt..

heb er nog eens over nagedacht, ik sla deze ronde over, en dan heb ik nog ongeveer 5 weken om eens na te denken wat ik nu wil. De keuze voor een derde kind is een stuk lastiger dan de eerste of tweede!

Terug
Bovenaan