Lastige vragen van anderen?

Afgelopen vrijdag had ik 'm te pakken hoor, mijn eerste confronterende vraag toen ik een glas Prosecco weigerde: "Je bent toch niet zwanger, he?" Ik dacht: "Jawel, maar jij bent echt niet de eerste die ik dat aan z'n neus ga hangen", maar ik geloof dat eruit kwam: "Nee joh, ik moet nog rijden en dan drink ik echt geen slok, zeker als ik nog niet veel gegeten heb". Of zoiets. Waarna ik een doordringende blik kreeg of ik niet zat te liegen. Ahhh!

Mijn man en ik willen het goede nieuws nog even met z'n tweetjes geheim houden (we zijn nu 8 weken) en het dan langzaam aan goede vrienden en ouders vertellen, op momenten dat het goed uitkomt (niet via de telefoon of zo).

Hebben jullie al moeilijke vragen gehad en hoe reageer je daar op? Of vertel je het dan gewoon eerlijk?

Groetjes, J.

Hoi,

Ik heb nog geen lastige vragen gehad, maar m'n moeder heeft denk ik al wel een beetje een vermoeden, mijn buikje begint al aardig te ontstaan (terwijl ik pas 7 weken ben) dit komt misschien ook omdat het de derde is. En ik lust net zoals de vorige keren geen koffie meer en ben alweer verslaafd aan cola haha. Dus ik probeer wel gewoon koffie mee te drinken al heb ik na 1 bakkie echt genoeg. Ze heeft het nog niet gevraagd maar goed dat zal niet lang meer duren, en anders weet ze het vlgd week na de afspraak bij de vk. Ik zou zeker niet op die vragen in gaan als je dat nog niet wilt, mensen die je het nog even niet wilt vertellen hebben daar later heus wel begrip voor en anders maar niet toch. Maar het is wel moeilijk als je zo'n vraag krijgt om daar dan ook zonder twijfel direct een antwoord op te geven zonder dat ze zoiets hebben van mmmh jaja. Nog even volhouden.

groetjes

Ow, heel herkenbaar!! Ik hoef hier maar te zeggen dat ik moe ben of weet ik wat en dan zie je iedereen al gelijk kijken! Heb zelfs een telefoontje van mn schoonmoeder gehad wanneer bij ons de tweede kwam. Heb toen gezegd dat we eerst bezig waren met het plannen van de zomervakantie. En dat we naar het Gardameer gaan. Zij is ervan overtuigd dat je dat niet doet als je zwanger bent dus dat was mooi opgelost.

Maar ook van anderen krijg ik steeds vragen ofdat het bijna vanzelf sprekend is dat er na een eerste kindje na ong. 2 jaar een tweede komt... Maar goed, tot nu toe alles nog mooi weten te omzeilen. De schuld voor de wallen onder m'n ogen ligt nu bij het slecht slaapgedrag van m'n oudste. Wel een beetje zielig want t ventje slaapt iedere nacht heerlijk door, gelukkig is hij zichzelf er nog niet van bewust..

Nog even volhouden zou ik zeggen en straks mag de hele wereld het weten!

Groetjes,
Jo

Oooohh, zo herkenbaar.
Ben 7 weken zwanger en we hebben het alleen aan onze beste vrienden en mijn schoonouders verteld.
Met mijn moeder wil ik nog even wachten. We hebben niet zo'n fantastische band en weet dat het dan de halve wereld rond gaat.
Ze weet ondertussen wel dat we gestopt zijn met de pil. Een hele tijd is het stil geweest rondom het onderwerp baby, maar blijkbaar voelt ze het nu aan, want ze blijft maar vissen. Word er gewoon kribbig van.

Verder op het werk ook al vragen aangezien ik dodelijk vermoeid ben. Gelukkig heb ik nu de griepepidemie als excuus.

Wil het, zo lang de kans op een miskraam nog vrij groot is, echt nog niet aan iedereen vertellen.

Dames, sterkte met het geheim houden!!!

Laura

Hoi,

heel herkenbaar. Op het werk wordt ik gewoon dood gemept met vragen of ik zwanger ben omdat ik steeds misselijk ben (het is nu gelukkig minder geworden), moe, geen eetlust (ik eet normaal 24 uur per dag door..) enz. Ik weet niet of ze het al door hebben dat ik ECHT zwanger ben maar ik denk het niet hahaha Maar ze hebben helaas wel een vermoeden.. Zucht.. nog een maandje volhouden.. Dan gooi ik alles in 1x uit! Op dit moment ben ik gewoon "ongesteld" ;-)

Groetjes,
Shirley

Haha... ja heel herkenbaar. Ik ging een paar weken geleden met vriendinnen uit eten en nam geen wijntje, dus gelijk hop: ben je zwanger? Ik nee joh... (was net overtijd, maar toch) Ben ook onwijs chaotisch, terwijl ik dat helemaal niet ben. Herkenbaar? En de test komt aankomende weekend, waarin we met de hele groep meiden naar een feest gaan.... Ik hoop dat het regent, heb ik goed excuus om met de auto te gaan..... haha

Doei Jo

Terug
Bovenaan