Lat eisprong of late innesteling

<p class="p1"><span class="s1">Ola,</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Ik weet niet of ik een late eisprong heb gehad of late innesteling. 8 december voor het laatst ongesteld geworden en 24 december ovulatie pijn gevoeld in de ochtend met nogal veel doorzichtige slijm. Ik ging ervan uit dat dit mijn eisprong was. Vaak als ik dan een ovutest doe wanneer ik steken voel is de test ook knal positief (test streep veel donkereder dan controle streep). Deze maand alleen niet gedaan maar de afgelopen keren is dit wel altijd het geval geweest.</span></p><p class="p1"><span class="s1">Mijn cyclus schommelt tussen de 29 en 31 dagen. Mijn Luteale fase is meestal 13 dagen. </span></p><p class="p1"><span class="s1">Ik verwachte mijn menstruatie op 7 januari maar niks. Zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief. </span></p><p class="p1"><span class="s1">8 januari in de ochtend nog een test gedaan. Ook negatief maar in de avond had ik wat lichte bloeding. Mijn toilet papier was een beetje roze achtig en na sex te hebben gehad met mijn partner lagen er wat druppels bloed op het bed. Ik dacht dat mijn ongesteldheid was doorgebroken maar gisteren (9 januari was het gestopt).</span></p><p class="p1"><span class="s1">Vandaag toch nog een test gedaan omdat ik het zo vreemd vond en deze was ineens knalpositief. Niet eens een tuur streepje. Maar de test streep kleurde sneller dan de controle streep. Super blij natuurlijk maar echt een shock! Ik wist niet wat ik zag. </span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Nou vraag ik mij af: Kan een test in 3 dag van omo wit naar in een keer knalpositief gaan?  Was het een innestelingsbloeding op 8 januari? Ik dacht misschien aan oud bloed van de innesteling maar deze was toch echt helder rood. </span></p><p class="p1"><span class="s1">Als het toch een innestelingsbloeding was, dan zou het toch een tuur streepje moeten zijn en toch gene kal test?</span></p><p class="p1"><span class="s1">Is een innesteling 14 dagen na eisprong niet erg laat? Of zou mijn eisprong toch op donderdag of vrijdag zijn geweest? En dan komt nog de klapper. Als het een late eisprong was geweest dan zou mijn eitje berucht moeten zijn met 5 a 6 dagen oude sperma. En dat lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk. </span></p><p></p><p class="p1"><span class="s1">Sorry dat ik zoveel vragen stel. Ik ben hartstikke blij hoor, maar ik was me hierin de laatste tijd aan het verdiepen om mijn lichaam en cyclus in kaart te brengen maar nu snap ik er niks meer van. </span></p>
 
Hi,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Volgens mij is het helemaal niet gek dat je de ene dag "omo-wit" test en de volgende dag positief, het hcg-hormoon verdubbelt zich dacht ik elke 48 uur en het ligt ook aan de test vanaf welke hoeveelheid hcg het resultaat positief is.
Of het dan nog een innestelingsbloeding geweest kan zijn op 8 januari weet ik niet, als de innesteling pas op 8 januari geweest is, zou je misschien vandaag nog geen knaltest hebben, je lichaam gaat pas hcg aanmaken ná de innesteling namelijk.
Voor nu zou ik zeggen maak je vooral niet teveel zorgen en ik wens je een fijne zwangerschap!
 
Hoi, 
 
Dankjewel voor je reactie. Ik probeer mij ook niet al te druk te maken maar dat is lastig. Mijn zorg is groot, omdat zwangerschappen die ontstaan na een late innesteling vaak worden afgestoten door het lichaam. Daarom al die vragen. Had er misschien minder onderzoek naar moeten doen, had ik me waarschijnlijk minder druk gemaakt ;)
Een lichaam is natuurlijk ook geen atoomklok. Ik had nooit gedacht dat je op je NOD OMO wit kon testen maar 3 dagen later zo positief. Ik dacht dat HCG niet zo snel kon pieken. Ik was al helemaal voorbereid om ongesteld te worden dus mijn verbazing was groot met die test. 

Nu hopen dat hij/zij blijft plakken. 
 
Hoi,
 
Gefeliciteerd! 
Ja je test kan wel omslaan. Dan stijgt t hcg rap in korte tijd. 
Je kunt wel degelijk van 5 dgn oud sperma zwanger worden.  Dan is t een goede kwaliteit spermacellen geweest die lang overleven. 
Ik weet niet of late innesteling sneller leidt tot een miskraam. Er zijn genoeg verhalen waarin vrouwen voldragen. Je weet ook niet precies wanneer je eispring was. 
Wat wel zo is is dat je baarmoeder snel beter doorbloed raakt. Zou t niet kunnen dat t bloeden helemaal losstaat van een innesteling maar puur van vrijen kwam? 
Nou ik hoop dat alles goed blijft gaan en dan zullen de echo's wellicht meer uitsluitsel geven.  
 
Grtjs nvn
 
Hoi Nvn, 
 
Dankjewel voor je reactie. Inderdaad misschien wel heel sterk zaak. 
De bloeding kwam nog voor de sex want ik ging eerst naar de toilet en toen ik roze afscheding zag dacht ik nog" Oh snel vrijen want ongi komt door " haha. Maar goed, ik laat het zijn beloop gaan. De zorgen zijn voornamelijk rationeel. 
 
 
Hoi, nee als t ervoor was dan is dat t zeker niet. Ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat echo wat licht op t geheel gaat werpen. 
 
Grtjs nvn
 
Terug
Bovenaan