late avondfles weg?

Hallo,

Onze dochter is bijna  7 maanden en sinds een maand drinkt ze Nutrilon 2 (daarvoor BV). Ook zijn we begonnen met wat fruit. Ze eet niet zoveel, een half potje fruit van olvarit 4 maanden is al heel wat! Ze krijgt nog 5 flessen van 165 ml, die drinkt ze 9 van de 10 keer niet leeg en laat dan 30 ml staan. We willen graag de late avondfles afbouwen en vragen ons af hoe we dat het beste kunnen doen. Nu krijgt ze die rond 10 uur 's avonds en dan wordt ze tussen 6 en 7 uur weer wakker.  Oh ja, voor haar leeftijd is ze nogal klein, ze is nu ongeveer 5,5 kg.
Kunnen we het beste pap geven en hoe maak en geef je dat? Of het beste groente?

Graag krijgen we wat tips!

hee mama

de pap geef ik altijd in de ochtend uit een bordje

dan leren ze ook goed van de lepel te eten en dat bevorderd de spraakontwikkeling

maar goed dat terzijde

voor pap te maken maak je de gebruikelijke fles melk maar dan met rijstebloem erin 5 a 7 eetlepels

na enkele weken kun je half rijstebloem en half bambix granenontbijt gebruiken

sommige moeders gebruiken ook de rijstebloem bij de laaste fles zodat de baby beter kan doorslapen. ik zelf doe dat niet

hoe ziet de rest van je dag uit
wat is je schema?
hoe laat krijgt ze de flessen en het fruit

mischien zou je in de middag een fles kunnen weglaten en die van de avond naar voren schuiven
ik vind het moeilijk zo te bepalen als ik de rest van je dag niet weet

hallo,

ipc zou je de laatste fles kunnen laten vervallen, ik weet niet hoelaat ze haar een na laatste fles krijgt, maar als ze tegen half 6/6 uur wat groente krijgt en dan  tegen 19.30/20.00 de laatste fles, dan zou ze het messchien wel redden, en je zou dan idd wat rijstebloem in die fles erbij kunnen doen, dat doen de meeste moeders om ze wat makkelijker de nacht door te laten komen, ik geef dat ook niet door de laaste fles, want hij heeft het niet nodig, maar mijn dochter sliep er toen de tijd wel beter op.
ik heb zelf ook heel lang getopt over die  laatste fles en toen steeds meer moeders op het forum ermee "stopte" en ik las dat,dat goed ging, heb ik zelf ook een poging gedaan en dat ging meteen goed, dus gewoon proberen zou ik zeggen en dan merk je snel genoeg of ze dr aan toe is,
succes!!

groetjes susanne

Hai!

we hebben op het advies van het CB op den duur, gewoon de 22u fles niet meer aangboden, we deden dan wel 2eetlepels rijstebloem bij de laatste fles van 19u in.
Bente is nu dikke 7 maanden en ze slaapt toch al een aardig tijdje vanaf de fles van 19u door tot ongeveer 6u half 7.
was even wennen, want je verwacht dat ze dan wel tegen 22u of 23u komt...terwijl ik wakker lag te wachten op haar seintje van flesje willen, lag zij lekker te slapen!
gewoon een keertje proberen kan geen kwaad...en komt ze wel, dan is ze er blijkbaar nog niet klaar voor!

Terug
Bovenaan