Late avondfles

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochtertje van 9 1/2 maand krijgt nog steeds in de avond een fles omdat ze er wakker voor wordt. Maar ik hoor van andere moeders om mij heen en ik lees hier dat die voeding helemaal niet meer nodig is. Hoe kan ik het best die late avondvoeding eruit krijgen? </p><p> </p><p>Lieve groet,</p><p>Laura </p>
 
Hoi,
Bedoel je de voeding van 22? Die heeft ze idd volgens de ‘regels’ al een tijdje niet meer nodig. 
Bij ons heeft ze die zelf laten vallen. 
Hoelaat gaat ze naar bed? Kun je haar niet  bijv 19:30 naar bed doen en laten liggen als ze even wakker is rond die late tijd? 
Onze dochter heeft rond 23 haar eerste wakker moment en rond 3 ook weer. 
 
Wij zijn er eigenlijk van de ene op de andere dag mee gestopt. Beste zet ooit, want sindsdien slaap ze zo goed als door van ong 19.30 tot 07.00. 
Toen we het flesje nog gaven, werd ze constant wakker. Wij denken dat ze gewoonweg te vol zat. 
 
Hoi,
 
Bedankt voor je reactie. Fijn dat het zo goed hielp! :)
 
Van de ene op de andere dag stoppen? Hoe zag dat eruit? Haar even gewoon troosten wanneer ze wakker werd op dat moment? 
 
Hoi,
 
Ja ik bedoel een voeding rond die tijd. Zij krijgt meestal rond 23.00u nog een flesje. Die drinkt ze ook goed op. 
Meestal brengen we haar rond 19.00u naar bed en krijgt ze een flesje van 180cc/6. 
 
Je zou de fles kunnen afbouwen, dus steeds minder schepjes voeding en als ze dat pikt ook steeds minder water. Dan weet je zeker dat ze niet wakker wordt van de honger. Ik denk dat het daarna een kwestie van wennen en doorzetten is. Dus als je die fles afgebouwd hebt, ook niet meer geven. Misschien resulteert het in een paar avonden even huilen, dat zou kunnen. Maar ik denk dat ze er vrij snel aan went dat ze geen fles meer krijgt en uiteindelijk dus ook niet meer wakker wordt.
 
[quote quote=10230825]Hoi, Bedankt voor je reactie. Fijn dat het zo goed hielp! Van de ene op de andere dag stoppen? Hoe zag dat eruit? Haar even gewoon troosten wanneer ze wakker werd op dat moment?[/quote]
Normaal gesproken maakten we onze dochter altijd wakker tussen 22.00 en 23.00. Omdat ze haar fles altijd helemaal leeg dronk, dachten we dat ze het wel nodig zou hebben. 
We hebben toen op een avond besloten om te kijken wat er zou gebeuren als we haar niet wakker zouden maken voor de fles. En dat pakte goed uit, want ze werd ook niet uit zichzelf wakker en sliep lekker door tot de volgende ochtend.
Wel moeten we er soms nog uit voor een speentje, maar dat verschilt per nacht. Soms 0x en soms 4x. 
 
Hoi! Inmiddels nacht 3, na het afbouwen, dat ze geen flesje meer krijgt. Eerste 3 nachten gingen redelijk. Ze wordt rond dezelfde tijd wakker maar nu wordt ze getroost. Meestal ging ze na het troosten, dat is even knuffelen in mn armen, daarna wel weer verder slapen. 
Nu wilde ik vannacht gewoon speentje erin doen en wat aaien maar daar trapte ze bij de derde x nog niet in. Dus maar weer knuffelen. Is dit ook weer een fase waarin ze doorheen moet? Is het handig dat ik haar dan knuffel of gaat dat ook een gewoonte worden? 
 
Iemand tips?
bedankt! 
 
Terug
Bovenaan