Late avondvoeding laten vallen

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik wil graag even jullie advies. Mijn zoon is 6,5 maand en doet het hartstikke goed. Hij krijgt nog wel veel flesvoeding, omdat de vaste voeding zijn darmpjes nogal hard aan het werk zet. We vergroten de hapjes dus met kleine stapjes. Zijn "schema" ziet er nu zo uit (hij krijgt voeding op verzoek, maar de grote lijnen zijn altijd wel hetzelfde):</p><p>tussen 6 en half 8: Fles 180+6</p><p>tussen 9.30 en 10: flinke fruithap (1 a 2 stukken fruit)</p><p>Rond half 12: Fles 180+6</p><p>Tussen 3 en 4: Fles 180+6</p><p>Tussendoor krijgt hij wat broodkorstjes, wat haverpap of een klein groentehapje.</p><p>Rond 7 uur: Fles 180+6</p><p>Rond 10 uur: Fles 180+6</p><p>Na de fles van 7 uur gaat hij naar bed. We maken hem wakker voor de laatste fles van 10 uur. Toevallig afgelopen weekend besproken om die laatste fles er eventueel af te halen. </p><p>Gisteren kwam het een keer zo uit dat hij al om half 9 de laatste fles kreeg. We hebben hem toen laten liggen, en vanochtend werd hij pas om half 8 wakker. Nu weten we niet zo goed wat te doen. Hoe zouden jullie die laatste fles eraf gaan halen? Gewoon een keer 4 flessen van 180+6 geven en kijken wat er gebeurd? Of die 4 flessen groter maken? Toch wachten tot hij 's avonds wat meer vaste voeding krijgt, en dan die laatste fles eraf? </p><p>Ik ben benieuwd hoe jullie dit aan zouden pakken.</p>

Hoihoi
Ik zat rond de.6 maanden ook met die laatste fles. Ik moest hem altijd wakker maken hiervoor  en hij dronk hem ook helemaal  leeg dus ik dacht ook van ja dat zaldie  nog wel nodig hebben.  Anders komt die in de nacht.
Toen toch een keer geprobeerd om zn laatste fles om half 8 te doen en nde fles vab 11 uur half 12 laten vallen en meneer sliep gewoon tot de volgende  ochtend door.
Je moet nu toch langzaam de flesjes af gaan bouwe  dus je kan het altijd proberen toch ? Hij sliep nu al van half 9 tot half 8 dus ik denk dat het wel moet lukken. 
Ik zou de flessen niet groter maken maar eerst zo proberen  merk je dat die toch honger  krijgt doordat die 1 fles minder krijgt  kun je altijd nog 1 of 2 flessen ophogen

Onze meid is bijna 6 maanden en zit ook nog op 5-6 voedingen (bv). Ik maak haar ook altijd nog wakker voor de late voeding. De hapjes gaan hier erg goed. Nu 2 of 3 keer per dag. Toevallig gisteravond wilde ik haar de late voeding geven maar kreeg haar niet wakker. Met moeite drink ze 2 minuten. Toen heb ik haar in bed gelegd en ze heeft uiteindelijk van 20.00-6.30 geslapen. Ik wil nu toch proberen de late voeding weg te laten en de hapjes groter te maken. Mocht ze een keer ‘s nachts komen kan ik haar altijd voeden. Ik zou wel even het aantal plasluiers en de vastheid van de ontlasting in de gaten houdennof ze voldoende vocht binnen krijgt. 

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan vrijdag ga proberen of hij na de laatste voeding gewoon doorslaapt. Donderdag en vrijdag moet ik zelf nog werken, dus dan is een beetje nachtrust wel fijn. Mocht hij dan toch midden in de nacht komen, dan is dat in het weekend minder vervelend. 

Wij doen sinds twee weken bij onze zoon van 4 maand een beetje pap door de fles van 19u. Dan slaapt hij tot de volgende ochtend 6u / half 7. Misschien is dat voor jou ook het proberen waard? 
Op borstvoeding sliep hij namelijk al door. Nu ik weer aan het werk ben had ik veel te weinig voeding voor hem en krijgt hij flesvoeding. 
Af en toe kan hij nog wel eens rond 4u wakker worden, dan geef ik alsnog een fles van 180+6. Maar de meeste nachten slapen we dus gewoon door ?

Terug
Bovenaan