'Late' eerste echo?

Hallo meiden,
ik lees van een aantal mensen dat ze de eerste echo al gehad hebben. Ik ben 14 november uitgerekend en wij hebben 20 april onze eerste echo... is dat erg laat of zijn anderen juist iets vroeger? Las net over iemand die met 7 weken al een 1e echo heeft gehad... Toen ik belde met de VK om een 1e afspraak te maken vroeg ze wanneer mijn laatse OG datum was, en aan de hand daarvan heeft ze deze datum ingepland.
Nou moet ik zeggen dat ik gewoon erg ongeduldig ben... kan niet wachten tot het 20 april is! Voel me verder wel goed, wel heel erg moe maar wordt de laatste tijd 's nachts vaak wakker en slaap dan maar half verder. Misselijkheid begint ook af en toe te komen. En tenslotte staan m'n borsten al wekenlang op springen hahaha. Maar het is zo'n geweldig gevoel, dat zwanger zijn!!
Groetjes, Judith!

Ha judith

Ik ben ook 14 november uitgerekend en heb 28 pril mijn eerste echo. Je bent nog een week vroeger dus. Fijn voor je dat je het zo'n heerlijk gevoel vindt. je zegt dat de misselijkheid begint te komen, bij mij begint het juist nu een beetje af te nemen.

Succes met wachten,
Groetjes Indie

Nee hoor je bent niet laat.
Standaard krijg je tussen de 10 en 12 weken een termijnecho, gaan ze dus kijken hoe grootje kindje is en hoelang je daadwerkelijk zwanger bent.
Ik heb zelf ook met 5w en 5d een echo gehad maar dit was op basis van een medische inditcatie omdat ik een vergrote kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

groetjes Saskia

Nee hoor je bent niet laat.
Standaard krijg je tussen de 10 en 12 weken een termijnecho, gaan ze dus kijken hoe grootje kindje is en hoelang je daadwerkelijk zwanger bent.
Ik heb zelf ook met 5w en 5d een echo gehad maar dit was op basis van een medische inditcatie omdat ik een vergrote kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

groetjes Saskia

Je bent niet laat hoor! Met 12 weken is standaard dat je een echo krijgt, er zijn alleen sommige verloskundigen die ook met 8 weken al een echo doen (en dan met 12 weken weer). Ik was één van de gelukkigen met een pro-actieve VK maar jouw casus is meer standaard hoor.
Misselijkheid hier ook, ik kan het 's ochtends echter al redelijk de kop indrukken om snel een beschuitje met kaas te eten. Ook al heb ik er geen trek in, na 2 happen smaakt het héérlijk haha!

Groetjes,
Esther

Je bent niet laat hoor! Met 12 weken is standaard dat je een echo krijgt, er zijn alleen sommige verloskundigen die ook met 8 weken al een echo doen (en dan met 12 weken weer). Ik was één van de gelukkigen met een pro-actieve VK maar jouw casus is meer standaard hoor.
Misselijkheid hier ook, ik kan het 's ochtends echter al redelijk de kop indrukken om snel een beschuitje met kaas te eten. Ook al heb ik er geen trek in, na 2 happen smaakt het héérlijk haha!

Groetjes,
Esther

Je bent inderdaad niet laat! Wij krijgen met 7-8 weken een echo omdat we via kunstmatige inseminatie zwanger zijn geworden. Dan ben je dus al onder ziekenhuisbehandeling en dat doen ze dan voor de controle. Als alles dan goed is dan kan ik een afspraak maken bij de verloskundige voor alle vervolgcontroles. Onze volgende echo is dan met 12 weken.
Wees trouwens maar blij dat je hem niet krijgt want ze kunnen met 7-8 weken alleen maar een inwendige echo maken. Het is dan nog te klein om via de buik een echo te maken... Zo prettig is dat niet, maar in mijn geval wen je eraan....

Groetjes Sandra

ik kreeg met 8 weken al een echo via de buik hoor en niet inwendig en er was duidelijk iets te zien!
denk dat iedere vk/gyn anders handeld..

en ik vond een inwendige echo niet erg, voelde er niks van.
ja is een beetje vreemd hoe je erbij ligt.. maar ach dat lig je straks met je bevalling ook haha

Terug
Bovenaan