Late eisprong, (te) korte luteale fase?

Hoii allemaal,

Mijn eisprong zit er volgens ovulatietesten aan te komen.
Als ik met een ovulatietest positief test, dan heb ik ruim 4 tot 5 dagen later pas mn eisprong (voelbaar door erge krampen/steken links onder in buik) als ik 5 dagen aanhoud betekend dat ik al 5 dagen 'mis' van de luteale fase, voordat het eitje in mn baarmoeder is en kan innestellen moet ik eigenlijk alweer ongesteld worden. Volgens internet komt een ei 36 tot 48 uur na positieve ovulatietest vrij... bij mij dus niet. Kan ik hierin iets doen waardoor het eitje wel sneller vrij komt en een langere luteale fase heb?
 
Alleen als je met een echo je eisprong hebt gezien weet je zeker wanneer je eisprong is. Dus dat je 5 dagen later krampen krijgt, wil niet zeggen dat dan pas je eisprong is. Dat zou namelijk betekenen dat je altijd alleen maar uit je linker eierstok een eisprong hebt, als je het alleen links voelt. Er kan van alles in je buik gebeuren onder invloed van hormonen en er zitten nog veel meer organen dan alleen je eierstokken onderin je buik. Welke ovulatietesten gebruik je en weet je zeker dat je je piek te pakken hebt?
 
Waarom zou je luteale fase korter zijn? Als je eisprong "later" is, begint die fase ook later maar dat betekent niet dat hij korter duurt.

 
Wat je voelt hoeft inderdaad niet per se je eisprong te zijn, maar kan op zich wel. Heb je wel eens doorgetest met ovulatietesten? Blijft de test dan positief tot (kort voor) het moment dat je denkt dat je een eisprong hebt? Bij sommige vrouwen duurt de piek in het LH namelijk 4-5 dagen (de meeste vrouwen hebben een kortere piek), en kan het best zijn dat je echte LH piek dus pas een paar dagen later is dan je eerste positieve ovulatietest. Maar anders is het ook goed mogelijk dat je gewoon iets anders voelt in je buik. Wellicht voel je iets van beweging in je eileider of vocht dat vrijgekomen was bij de eisprong dat ergens iets gaat irriteren in je buikholte. 

Als je steevast na jouw eisprong te vroeg ongesteld wordt (overigens telt de medische wereld ergens tussen
 
Ik zou toch uitgaan van je positieve ovulatietest en aan de hand van het "slijm". Steken/krampen kun je ook na de eisprong hebben. Sommige vrouwen hebben last van dat vocht wat vrijkomt bij de eisprong. En inderdaad wel kijken wanneer echt de LH piek zit (wanneer die het donkerst is) en voeding zoals hierboven is inderdaad belangrijk 
 
[quote quote=10569030]Alleen als je met een echo je eisprong hebt gezien weet je zeker wanneer je eisprong is. Dus dat je 5 dagen later krampen krijgt, wil niet zeggen dat dan pas je eisprong is. Dat zou namelijk betekenen dat je altijd alleen maar uit je linker eierstok een eisprong hebt, als je het alleen links voelt. Er kan van alles in je buik gebeuren onder invloed van hormonen en er zitten nog veel meer organen dan alleen je eierstokken onderin je buik. Welke ovulatietesten gebruik je en weet je zeker dat je je piek te pakken hebt?[/quote]
Oefff wat een reactie, ik heb deze vraag gesteld om wat zorgen weg te nemen of ervaringen op te doen maar heb spijt dat ik hem geplaatst heb :((
Met mijn medische geschiedenis zou het idd kunnen dat ik alleen links een eisprong heb. Het valt mij op dat na een positieve ovulatietest, ik 5 dagen later ongeveer 10 a 15 minuten flink pijnlijke krampen heb, voelt als erge menstruatiepijnen. Verder heb ik dit nooit in mijn cyclus. Andere oudersvannu gebruikers gaven aan dat dit idd mijn eisprong zou zijn. Ik weet 100% zeker dat ik met een positieve test mijn piek heb bereikt daar het streepje niet donkerder en breder kan. De andere lijn is er niets bij vergeleken met dit streepje.
 
[quote quote=10569043]Waarom zou je luteale fase korter zijn? Als je eisprong “later” is, begint die fase ook later maar dat betekent niet dat hij korter duurt.[/quote]
Als ik positief test met de ovualtie test gaan mijn 14 dagen in. Ik wordt precies 14 dagen later ongesteld. Ik zat zo te rekenen dat als mijn eisprong 5 dagen later is als de positieve test, ik al 5 dagen 'verspilt' heb en nog maar 9 dagen over heb tot ik ongesteld moet worden. In die 9 dagen moet dus het eitje bevrucht worden, naar mn baarmoeder gaan én innestellen. Vind dit erg krap gezien ik 2 dagen voor mijn menstruatie altijd al pre-mensturatie bloed krijg. Ik zou dus maar 7 dagen hebben voor een innestelling. Dit lijkt mij erg kort, vandaar ook de vraag of ik een korte fase heb en hier wat aan kan doen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, voor is het makkelijk uitleggen maar uittypen zodat de ander het ook snapt lukt niet altijd.
 
Terug
Bovenaan