Late eisprong, wanneer dan NOD? Wie nog meer?

A

Anoniem

Guest
Na al het afgeven op Matcare is mn geduld toch beloond want vanmorgen zag ik op mijn allerlaatste test (van het setje van 10 testen) een beginnend streepje!! (wel echt donkerder dan eerder, maar nog net niet zo donker als de controlestreep!) Goed gevoel, we gaan een gezellig weekend tegemoet!!

Maar nu, een vraagje; wanneer heb ik nu mijn NOD? Als ik afga op de laatste cyclus van 28 dagen zou ik 'm op 25 december moeten hebben, maar dat is maar ruim een week van vandaag en er moet toch altijd persé 14 dagen tussen zitten?? Of niet??

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Olivia

P.S. Eerdere cyclussen van mij waren aflopend van 36 dagen toen we begonnen  in mei  dit jaar naar 28 dagen vorige maand

Hoi olivia

het lijkt erop dat je een onregelmatige cylis hebt, of niet.
Er moet inderdaat wel 14 dagen tussen zitten, vanaf je eisprong tot je menstruatie.
Een eitje heeft 5 tot 7 dagen nodig om bevrucht te worden en daarna door de eileider  in de baarmoeder te komen. (het bevruchten is binnen  + - 24 uur volgens mij)
Als het eitje dan in de baarmoeder is heeft het nog ongeveer een week nodig om een plek te vinden en zich vervolgens in te nestelen.
Dus vandaar die 14 dagen.

ik hoop dat je er iets aan hebt en heel veel succes
ik duim voor je

liefs silvia

quote: SILLIEBILLIE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2006 12:40:32'));

Hoi olivia

het lijkt erop dat je een onregelmatige cylis hebt, of niet.
Er moet inderdaat wel 14 dagen tussen zitten, vanaf je eisprong tot je menstruatie.
Een eitje heeft 5 tot 7 dagen nodig om bevrucht te worden en daarna door de eileider  in de baarmoeder te komen. (het bevruchten is binnen  + - 24 uur volgens mij)
Als het eitje dan in de baarmoeder is heeft het nog ongeveer een week nodig om een plek te vinden en zich vervolgens in te nestelen.
Dus vandaar die 14 dagen.

ik hoop dat je er iets aan hebt en heel veel succes
ik duim voor je

liefs silvia

hoi hoi ben ik nog even
Bij mijn eerste heb ik dit ook gehad en had een week later dan uitgerekend mijn eisprong en was volgens de berekening een week overtijd voor ik een licht positieve test had en was er dan ook van overtuigt dat ik de eisprong later had dan dat ik had berekend.
En vervolgens bleek dat ook uit de echo die ik toen heb gehad.

liefs silvia

Hai,

Er hoeft niet altijd 14 dagen tussen je ei en je ongi te zitten. Bij mij duurt deze periode, het heet de luteale fase, ongeveer 10 of 11 dagen. Ik dacht dus ook dat dit niet goed was en ben hiervoor naar de huisarts geweest. Hij vertelde mij dat iedere vrouw anders is en dat een innesteling rond dag 7 gebeurt en alle luteale fases die langer duren dan 7 dagen zijn inprincipe goed want dan kan er een innesteling plaatsvinden.

Ik heb ook een onrgelmatige cyclus, tussen de 26 en 36 dagen, en gebruik ook ovulatietesten. Ik ga mijn NOD pas uitrekenen als ik mijn ei heb gehad (dat zie ik aan de hand van de ovulatietesen en een tempearuutstijging)  en dan reken ik 12 dagen.

Veel liefs
Nataly

Bedankt voor jullie reacties!
Nou ik ben benieuwd dan is het dus maar afwachten, ergens tussen kerst en oud en nieuw..

Terug
Bovenaan