Late eisprong, wanneer testen?

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Normaal gesproken heb ik altijd een mooie cyclus van 25 dagen en altijd optijd ongesteld. Nu is 10 juni mijn laatste menstruatie geweest. Volgens de berekeningen zou ik 21-6 min ovulatie hebben zelf de cb ovulatie testen gebruikt maar pas een positieve test op 27-6. We hebben daarvoor en daarna ook gemeenschap gehad. Ondertussen ben ik nog steeds niet ongesteld ( 5-7 zou volgens mijn normale cyclus mijn NOD zijn ) ( hoop ook dat het uit blijft en dat we zwanger zijn ) maar met de early testen van de action had ik dinsdagavond een positieve test ( een heel licht streepje ) en gisterochtend en vanmorgen waren ze negatief. Wie kan mij vertellen wanneer ik nu het beste kan testen. Ik word hier echt kneiter onzeker van.
 
Thnx Moradora. Is voor ons allemaal nieuw. 3e ronde voor ons 1ste kindje. Dus allemaal best spannend. 
 
2 weken na je eisprong, dus als je test op 27-6 positief was had ne 28 of 29-6 je ovulatie en is dus je NOD op 12/13 juli en dan kun je testen.

Zelf je ovulatie bereken is onmogelijk, zou een wereldwonder zijn als je dat lukt. Cyclussen uit het verleden zeggen niets over je huidige cyclus
 
Als je eisprong later is dan is je menstruatie vanzelfsprekend ook verschoven deze maand. Gemiddeld is je menstruatie 14 dagen na je eisprong. Bij een positieve ovulatietest op 27-6 zou ik zelf een nod van 11-12 juli aanhouden
 
@FunnyFaye,
Ik heb het ook niet zelf berekend maar via een tool. Dus vandaar. Maar we zullen het afwachten. Vond het ook gewoon raar omdat sinds dat Mij spiraal eruit is ik gewoon keurig een cyclus had van 25 dagen. 
 
[quote quote=10568828]@FunnyFaye,
Ik heb het ook niet zelf berekend maar via een tool. Dus vandaar. Maar we zullen het afwachten. Vond het ook gewoon raar omdat sinds dat Mij spiraal eruit is ik gewoon keurig een cyclus had van 25 dagen. [/quote]

Tools om een eisprong te berekenen is al helemaal flauwekul.. Die tool kan niet in jouw lichaam kijken om te zien hoever je eitje is met rijping. Die pakt simpelweg een gemiddelde van je voorgaande cyclussen. Er zijn tal van redenen waarom een eisprong later kan komen en een tool of rekenmachine houdt daar geen rekening mee. Loop
 
Tot vorige maand aan toe zat die tool erg goed en op de dag af klopte het. En ik snap inderdaad dat die niet in mijn lichaam kan kijken maar ik vond het wel handig en zeker omdat dit allemaal nieuw is voor mij. 
 
Terug
Bovenaan