Late eisprong

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar ervaringen en verhalen van vrouwen die te kampen hebben, of hebben gehad met een late eisprong.

Ik merk dat ik nu een aantal cycli een eisprong rond cyclusdag 26/27 heb. En ik weet niet zo goed of dit nou zo positief is wat betreft zwanger worden.

Iemand die hier wel mee zwanger is geraakt?

Ik had dat ook soms. Daarom naar een Fertiliteitskliniek gegaan om te zorgen voor een normale eisprong. Eerst via tabletjes, daarna spuitjes (om ook extra eicellen te stimuleren voor IUI)

Oké, dus helaas niet via de natuurlijke manier zwanger geworden? Jeetje heftig zeg. Maar het was niet elke cyclus zo?

Bij ons waren er nog meer complicaties. Ik kan me voorstellen dat je ook gewoon op de natuurlijke manier zwanger kunt worden, maar dan is het wat lastiger omdat je je eisprong steeds moet zoeken. En als je steeds een hele late eisprong hebt, dan heb je ook minder kansen per jaar dan de reguliere 12 a 13. Daar had ik zelf het geduld niet voor. Ik had soms ook een cyclus van 40 tot 50 dagen. Toen ik de medicatie gebruikte was het altijd heel constant :)
Ook kan er een medische oorzaak voor zijn. Persoonlijk vind ik het fijn om dat zo snel mogelijk uit te sluiten (ook omdat ik al ouder was toen ik begon met proberen een kindje te krijgen)

Ja klopt.. Wij zitten nu in ronde 6 maar doordat ik steeds cycli van > 40 dagen heb ben ik al best lang bezig. Mijn geduld raakt ook een beetje op, maar weet niet of dit een indicatie is om naar de huisarts te gaan. Ik hoor namelijk veel vrouwen zeggen dat ze toch niks doen binnen een jaar. ?

Ik heb er zelf wat maanden bij gesmokkeld (dus gezegd dat ik iets langer bezig was dan ik feitelijk bezig was ? en bij 30+ mag je sowieso na een half jaar al naar een Fertiliteitskliniek heb ik gelezen

Hihi, ik denk dat iedereen dat wel doet. Ben je toen gelijk doorverwezen en gestart met medicatie? Vraag me af hoe dat proces gaat. ?

Ik heb normaal een cyclus van 32 dagen. Dit keer was het 50 dagen met achteraf door de verloskundige berekend de eisprong op dag 28. Nu inmiddels 24 weken zwanger.

Terug
Bovenaan