late eisprong?!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
ik mail normaal gesproken alleen nog maar op het 'zwanger worden'-forum, maar heb nu ff een vraag voor jullie!
Ik ben sinds half december gestopt met de pil. Heb in de 1e maand een cyclus gehad van 27 dagen, waarbij ik mbv ovulatietesten m'n eisprong heb gehad op dag 18. (en dus idd al na 9 dagen ongi)
Nou ben ik ook deze maand weer driftig op zoek naar m'n ei, maar ik zit ook nu al op dag 18 en nog steeds niks gevonden.
Betekent dit nu dat ik nu dus een langere cyclus zal gaan hebben? Of houdt het in dat ik dus waarschijnlijk altijd een late eisprong heb?
Heeft 1 van jullie dit ook gehad?
Hoorde iets van dat je dan minder kans hebt om zwanger te worden, is dat echt zo?! (toch niet als je die ovulatietesten gebruikt?)

Zo.....dat zijn ineens een hoop vragen, wilde er eigenlijk maar 1 stellen, maar wel ja, ging vanzelf.
Hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen!
Alvast bedankt en geniet van jullie zwangerschappen! Gooi af en toe svp nog wat glitters onze kant op!

prinses

Hoi!

Het hoeft niet zo te zijn dat je minder kans hebt om zwanger te worden. Maar vaak verwacht men dat de meest vruchtbare dagen rond de 14e dag van je cyclus zitten.. Dus dan wordt er volop geklust en als je dan echt je eisrong hebt op dag 18 tja.. dan ben je dus te vroeg geweest.. Maar het gaat erom dat je een eisprong hebt!

Ik weet ook (d.m.v. echo's bij de gyn.) dat ik een latere eisprong heb.. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger omdat we gewoon uit zijn gegaan van dag 17/18! Als je maar weet wanneer het is..

Succes!

Groetjes Anne!

Ik gebruikte al 2 jaar een persona om niet zwanger te worden (ik was de pil zat, en condooms waren we ook snel zat, dus toen maar "natuurlijke" onthouding). Daarbij zag ik dus ook bijna elke maand wanneer mijn eisprong was. Deze was meestal rond dag 19/20 van mijn cyclus, die voor de rest heel strak 28 dagen was.

Toen mijn liefde en ik besloten om te gaan voor een kindje, zocht ik dus ook op wat zo'n late eisprong betekende. Ik las op internet dat je bevruchte eitje dan geen tijd genoeg heeft om in te nestelen en dat je dus moeilijke zwanger kan raken. Daarnaast zou ik sowieso minder vruchtbaar zijn omdat ik overgewicht heb, dus ik had gerekend op minimaal een half jaar tot een jaar proberen. NOU, niets van dat al bij ons... We hebben elkaar 1 keer goed "aangekeken" en ik was zwanger. Dus maak je niet te veel druk om je eisprong, probeer niet gestresst te zijn hierover en probeer ook gewoon een ontspannen sexleven te houden. Succes!

Maar natuurlijk als het te lang op zich laat wachten, informeer dan eens bij je huisarts of gynaecoloog.

Terug
Bovenaan