late fles

<p>Hoi mama's</p><p> inmiddels zitten we op 3.5 fles met ons zoontje van 8.5 maand. </p><p>ons schema is als volgt,</p><p>7.00 180 cc</p><p>fruit en water</p><p>12 uur broodje en 150 cc</p><p>1500 liga  of maisvingers oid en thee </p><p>17.30 groente hap en 90 ml fles als toetje en daarna op bed </p><p>hij is dan ook echt op en slaapt 18.30 uur </p><p>2100 uur 150 cc melk. ( hij word uit zichzelf wakker) en slaapt daarna direct weer in </p><p>we zouden zo graag Die laatste 2 flessen bij elkaar doen en als laatste geven om 18.30.. dit hrbben we alleen geprobeerd maar hij word standaard rond 22.00 uur dan wakker?</p><p>iemand nog tips? of is dit gewoon accepteren? </p><p> </p><p> </p>
 
Om het goed te beoordelen, zou je ook even de slaapjes moeten beschrijven. Maar ik zou proberen om de warme hap en de laatste fles wat uit elkaar te halen. Dat kan door de hap wat naar voren te halen (ca. 17:00) en de fles wat uit te stellen (ca. 18:30). En dan rustig naar bedje. 
Aangezien je aangeeft dat de kleine al moeite heeft om 18:30 te halen, ga ik er even vanuit dat hij 2 slaapjes doet. Niet gek voor zijn leeftijd, maar misschien is een 3e slaapje dan toch nog nodig. Rond een uur of 17:00 nog even 20 min plat. En als dat écht niet meer lukt, dan moet je je gewoon even heel erg inspannen om hem toch lang genoeg wakker te houden voor een latere fles ;)
 
Aan de andere kant: als de voeding rond 21:00/22:00 weinig inspanning kost en als de kleine dan weer makkelijk inslaapt... Who cares? Die fles verdwijnt vanzelf wel een keer ;)
 
Prima toch hoe je het doet! Als hij wakker wordt s avonds laat of s nachts, probeer dan een kleine fles te geven 90cc en 2 schepjes bijvoorbeeld. Zo bouw je de fles vanzelf af.

Mijn dochters hebben beide erg lang een nachtvoeding gehad, tot een maand of 12/13 wel. Niet elke nacht, maar wel zo'n 3x per week gemiddeld vroegen ze erom en alleen meg voeding gingen ze weer slapen. Ik gaf nooit een volle fles, maar 90cc met 2 schepjes. Zo leerden ze dat ze zichzelf niet meer helemaal vol hoeven te tanken midden in de nacht en hadden ze s ochtends ook gewoon op normale tijd zin in een fles/ontbijt. Als je de fles langzaam afbouwt door steeds wat minder cc's aan te bieden, gaat hij deze vanzelf overslaan binnenkort!
 
En dan uiteraard de fles van 19.00 verhogen naar 150 of 180cc, want 90cc om 19.00 is wat weinig om de hele nacht op te moeten slapen. Eventueel geef je groente al om 17.00 zodat hij om 19.00 wat hongerig is en de fles een 'maaltijd' is ipv toetje.
 
Hij slaapt snachts wel door en slaapt inderdaad 2 soms nog 3 slaapjes.. 
ga proberen de groente wat eerder te geven inderdaad en dan de fles als maaltijd! 
en dan zie ik wel hoe de nacht gaat.. zo niet.  dan maar terug het oude schema  het is ook niet zo vervelend hoor. fles erin en weer  slapen. 
hoeveel flessen krijgen jullie kindjes?
 
Goedemorgen! Wij hebben een kindje van 8 maanden. Wel een licht meisje die niet meer dan 120 ml drinkt per fles.
Ons schema is:
6-7 120 melk
9-10.15 slapen
10.15 Fruithap 5 ijsblokjes + 60-90 ml melk
12.00 brood + 90 ml melk
12.30-14.30 slapen
14.30 maispuff of pap of groentenhap, 60 ml melk of thee
16.30-17.30 slapen
17.30 8 ijsblokjes warm eten + 50 ml yoghurt
19.30 90-120 ml melk
Slapen.
Gewoon proberen of het schema wat anders kan bij jou. Het blijft toch proberen he? Hij is er vanzelf aan toe. Maar dat betekent niet dat je niet wat kunt helpen! ? Succes!
 
Terug
Bovenaan