Late ovulatie vraag (dag 21)

Hallo!:)

Voor het eerst op dit forum. Wij zijn aan het proberen voor onze hopelijk eerste zwangerschap dus ik probeer zoveel mogelijk informatie te winnen.

Ik houd al enkele maanden mijn cyclus bij en deze is regelmatig, 28 a 29 dagen.

Nu houd ik ook mijn ovulatie bij, cyclusdag 21.
Op deze dag ook geklust.

Ik lees zoveel dat de ovulatie rond dag 14 moet zijn want dit is normaal en nu bij deze cyclus, omdat het nu afwijkt, ik gelijk denk dat er iets mis is vanwege die luteale fase. Stom hè!

Ik ben benieuwd naar jullie ervarigen met een late ovulatie en een korte luteale fase. Zijn er die wel of niet zwager zijn geworden.

Groetjes!

 
Hey in principe is op dag 21 ovuleren niet erg. Maar je luteale fase moet dan wel gewoon een normale lengte hebben.
Word je dan ook op dag 28 a 29 ongesteld ? Dat je luteale fase maar 7 of 8 dagen is of ? Dat is aan de korte kant.
Ik had regelmatig mijn ovulatie op dag 21 pas maar dan wel een luteale fase van 12 a 14 dagen. 
 
 
Hey Froetie, Ik word inderdaad altijd dag 28 of 29 ongesteld dus een korte LF. 
Wie weet zal die nu wat langer zijn
Jij had dan standaard een lange cyclus begrijp ik dan?  Groetjes!
 
Hier hetzelfde. Altijd rond dag 20 ovulatie, met een cyclus van 28 dagen. Wel twee kinderen rijker ondertussen ;)
maakte me in het begin ook echt onzeker hoor. Maar hoeft dus helemaal niks in de weg te zitten
 
Bij mij was het heel verschillend  ik had vaak een lange cyclus dus vaak rond dag 21 mijn ei.  Toevallig deze ronde toen ik zwanger ben geworden ineens op dag 15 mijn ei 
Ik kon er geen touw aan vast knopen.
Ondanks dat ik vaak denk bij een korte luteale fase dat je amper zwanger kan raken  toch een positief bericht hierboven.
Hopelijk kan het in jouw geval ook geen kwaad ? En mocht je toch onzeker zijn kun je dit altijd bespreken met je huisarts ?
 
Hee! 
Ik volg even mee! Wij zijn sinds begin van dit jaar bezig om zwanger te worden. Heb niet elke ronde ovulatietesten gebruikt maar in de rondes dat ik ze wel gebruikt heb heb ik wel gemerkt dat ik een korte LF heb. Ben ook benieuwd naar andere ervaringen hiermee. Volgens mijn huisarts zou het niet uit hoeven maken. Ik lees overal alleen wel dat korter dan 10 dagen wel lastig zou kunnen worden. 


Ben je ook al begonnen met bijhouden in een app? Volgens de voorspellingen zou mijn ovulatie ergens deze week moeten zijn, ik probeer wel nu al om de 2-3 dagen te klussen.. 
 
Hé SLG,
Ik houd inderdaad alles bij in de app. Ik wil alleen niet teveel van de app uitgaan betreffende mijn eisprong. Dat doe ik liever toch met de ovulatie testen. Onder het mom van als ik het aan het proberen ben, wil ik het wel goed doen.
Het ziet er voor mij nu naar uit dat mijn LF korter is dan 10 dagen maar volgend Ananass hierboven is het mogelijk dus we gaan het zien:) 
Nog nooit van een LF afgeweten tot we gingen proberen. Wat ons lichaam al wel niet heeft/doet haha!
 
Hee! 
Nou wat je zegt wist er ook weinig van. Totdat ik las hoelang een innesteling ongeveer duurt. Toen dacht ik dat wordt wel erg krap. Maar inderdaad zo te lezen is er wel hoop voor ons. Ja ik snap je wel hoor liever geen rondes verspelen inderdaad, maar op die manier probeer ik dus al wat voorwerk te doen in de hoop dat het zaad een aantal dagen overleefd en al onderweg is naar de juiste bestemming. Maar misschien werkt het niet zo hoor hahah! Hoelang zijn jullie al bezig?
@Ananass heeft het bij jou uiteindelijk lang geduurd? 
 
Terug
Bovenaan