Late ovulatie

Hi allemaal,

Ik heb een erg stabiele cyclus sinds ik ben gestopt met de pil van 26 dagen en op dag 16 een positieve ovulatietest. Is iedere maand zo. Op 12 mei heb ik een positieve ovulatietest gehad en ik zou afgelopen zondag ongesteld moeten zijn geworden. Tot op heden nog niks dat duidt op een menstruatie die eraan komt en negatieve zwangerschapstesten. Zijn hier meer dames doe pas ver na NOD positief hebben getest door een late ovulatie? Ben nu 3 dagen na NOD. Wil vrijdag of zaterdag weer testen.

Niet gehad dat ik alsnog positief testte. Wel dat ik toch ineens na altijd een cyclus van 28 dagen te hebben gehad, spontaan een cyclus van 34 dagen had. Was ook maar eenmalig, dus geen idee hoe dat kon.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je inderdaad een late ovulatie hebt gehad en dat je NOD dus ook is verschoven. Ik heb toevallig afgelopen dinsdag negatief getest en 2 dagen later positief. Vrijdag was mijn NOD dus de eerste test was ook wat vroeg.

Het kan dus nog alle kanten op! Succes! ?

Testen houden geen rekening met een kortere lf. 16 dagen na je positieve ovulatietest (14 dagen na je ovulatie) kun je betrouwbaar testen. Zolang je niet ongesteld bent geworden, zou je prima zwanger kunnen zijn

Dankjewel voor je reactie. Ik heb dus nog hoop aangezien ik afgelopen periode iedere keer 10 dagen na positieve ovulatietest ongesteld werd!!! Ik ga zaterdag opnieuw testen.

Klopt. Word er erg onzeker van op deze manier. Hoor van ontzettend veel mensen dat ze al zo vroeg positief testen.

Terug
Bovenaan