Late voeding afbouwen 5+ mnd

<p>Hallo ouders.</p><p>Mijn zoontje is nu 5+ maanden oud en krijgt nu nog 5 x 180cc (200cc) totaal met 6 scheppentotaal aan flesvoeding. Ik giet deze niet terug af naar 180 want hij drinkt ze wel/niet allemaal volledig leeg. Daarnaast krijgt hij al sinds hij 4 maanden oud is (oefen) hapjes, groente en fruit af en toe zelfs al een stukje brood of een papje met verkruimelde baby koekjes en dit gaat allemaal best al aardig goed. Alleen zou ik graag voor de late voeding lees 22.30-23.00 uur (flesje met rijstebloem) wat advies willen hebben. Ik haal hem rond deze tijd vaak al slapend uit zijn bedje en deze fles drinkt hij half slapend half wakker, soms gaat deze leeg maar vaak genoeg is hij bij de helft of net daarvoorbij alweer in diepe slaap. Met wat geluk slaapt hij daarna ook weer verder tot 7 a 8 uur de volgende ochtend. Als hij deze fles niet krijgt komt hij de nacht niet door of komt nadat hij een voeding heeft gehad niet zo snel meer in slaap of slaapt onrustig. Met het papflesje slaapt hij echt rustiger verder. Nu komt er natuurlijk een moment dat ik de flesvoeding moet gaan afbouwen... Want met opvolgmelk en bijvoeding gaat hij dan teveel binnen krijgen. Het liefste zou ik dan die late voeding willen 'skippen' maar hoe ga ik dat het beste doen? Ik vrees dat wanneer ik het papflesje geef rond bedtijd 19.00 uur dat dit te zwaar zal zijn na zijn avond (groente hapje) de fles dan amper gedronken gaat worden of hij later op de avond / nacht toch weer komt voor een voeding. Is natuurlijk geen ramp hoor want hij kan van mij gewoon nog krijgen. Maar dan gaat hij wel te veel binnen krijgen en of slaapt daarna niet tot nauwelijks meer.</p><p>Adviesen?</p>

Ze zeggen langzaam afbouwen door steeds een halfuur eerder te geven! Maar ik zou ook gewoon mijn kind volgen als het niet lukt. Ik zou me niet te druk maken over het teveel binnen krijgen. Ik geloof dat ze zelf wel aangeven of het te veel is!

Wat wij hebben gedaan is die fles afbouwen in hoeveelheid. Elke dag 30cc en een schepje minder geven en daarna een aantal dagen bijv 50/60 water met 1 schepje.
En bij het afbouwen de fles van 19u juist naar 210 met 2 schepjes pap gedaan. 
Dit werkte bij ons en na een week van die late fles af. 

Wij zijn met 6 maanden gestopt met de laatste voeding. Gewoon een keer geprobeerd en dat ging meteen goed. Wel de fles van 18.45 verhoogd naar 210+7 met pap. Succes!

Terug
Bovenaan