late voeding overslaan> 6 weken oud

hallo moeders,

hebben jullie ervaring met het volgende?:

Tymo is nu bijna 6 weken oud en krijgt BV. Tussen 19.00 en 20.00 meld hij zich voor een voeding. Daarna heeft hij vaak een huil uurtje en val daarna in een diepe slaap.

Hij slaap dan zo diep dat hij al twee dagen de laatst voeding rond 23.00 overslaat. Ik kan hem niet wakker krijgen. Luier verschonen , lamp aan en tv aan overal slaapt hij doorheen. Ik leg hem daarna weer in bed en wacht tot hij zelf weer komt....
maar hij slaapt door tot 4.00 uur zoals hij ook doet als hij wel de laatst voeding heeft gehad.

Verder is alles goed> dwz 6 plas luiers , wakker , vrolijk en genoeg voedingen over de gehele 24 uur.

graag reactie's als iemand dit herkent.

lekker laten slapen, zeker als je 'm niet wakker krijgt en toch om dezelfde tijd wakker word, dan heeft hij die fles niet meer nodig, anders komt 'ie vanzelf wel, die slaap is belangrijk voor z'n dag en nachtritme

Hoi,

Ik zou zeggen.... geniet ervan!!!
Hier was het ook vlot.. dwz, met 8 weken de nachtvoeding eraf en met 12 de late voeding.
De meningen zijn daarover verdeeld, maar ik denk dat ze dat prima zelf kunnen regelen.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hallo Denise,

Ik heb een dochter van 12wk en ook haar moeten we wakker maken voor de fles van 22:30 geven we deze voeding niet dan wordt ze eerder wakker 's nachts!. We volgen haar en dat werkt het beste!

Succes

Hi,

Volgens mij regelen met name bij bv de kinderen heel goed zichzelf. Dus als jij denkt dat hij die laatste voeding niet meer nodig heeft, dan zou ik die ook gewoon overslaan. Je kunt het proberen en als het goed blijft gaan, dan is dat toch prima? Als hij maar gewoon goed blijft groeien.

Ik heb ook bv gegeven, 7 weken lang, maar onze uk wilde niet doorslapen. Toen we overgingen naar flesvoeding ging ik binnen enkele dagen van 9 voedingen naar 6 voedingen per dag. Zo zie je maar dat het allemaal kan verschillen per kindje.

Succes.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Hoi,

Ons zoontje, inmiddels 16,5 week, kregen we om 23 uur ook met geen mogelijkheid wakker. Dan dronk hij haast niet, moesten we onder de voeten kietelen, koude washandjes op zijn hoofd, echt zielig. Nu geven we om 22.15 uur en dat gaat perfect. Binnen een kwartier ligt hij weer in bed. Soms nog wel wakker, dan lacht hij, maar hij huilt nooit en valt ook vrij snel weer in slaap. Ze zeggen dat ze rond 23 uur in een hele diepe slaap zitten en dat je ze daardoor moeilijker wakker kunt krijgen.

Misschien werkt dit bij jullie ook wel.

Groetjes Vlinder.

Hi Denise,

Ik las je verhaal en dacht dat ik het zelf geschreven had....ik heb precies hetzelfde met ons zoontje van 8 weken oud. Hij gaat ook na zijn voeding van ong. 19.00 uur slapen en slaapt dan zo tot 03.00 uur 's nachts. Nu zei iemand tegen me dat ik hem dan rond een uur of 23.00 uur wel wakker moest maken, om te proberen of hij zijn ritme opschuift en de nacht gaat doorslapen. Dit heb ik dus geprobeerd, maar het werkt voor geen meter, ik krijg hem niet wakker en als hij al een beetje wakker wordt, drinkt hij één druppel en valt weer in slaap! Ik laat het daarom denk ik maar even zo....het werkt voor hem prettig en helaas voor mij nog even wat minder slaap...maar dat zal op den duur toch ook wel goedkomen....

Heb jij nog andere adviezen gehad dan?

Groet,
Leonie                

Ik zou hem lekker laten slapen. Ik heb hetzelfde 'probleem' gehad (toen was mijn zoontje wel een maandje ouder). Of ik hem  nou wakker maakte rond 23 uur of niet, hij lwam toch wel weer tussen 3 en 4 uur. Dus dat ritme verschuiven lukte niet. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen en slaapt ie lekker door (behalve de laatste 2 nachten, maar goed, dat zal een fase zijn, hoop ik)

Terug
Bovenaan