Late voeding

Hoi,

Al een poosje drinkt Luna (5,5 maand) niet echt geweldig meer, ze laat tussendoor vaak los en begint te kletsen. Waar ze eerder ruim 10 minuten per borst dronk doet ze nu nog maar een minuut of 7 per borst (alle kleine beetjes bij elkaar opgeteld). Nu zei het cb dat ik de late voeding kan gaan laten vallen. Maar dat is nou net de enige voeding die ze echt goed drinkt. Echt 10 minuten per borst. Aan de ene kant wil ik wel stoppen met de late voeding (eens een keer op tijd naar bed) maar ik vraag me af of ze dan nog wel genoeg krijgt over een hele dag.

Wie heeft er raad?

Groetjes Esther
 
Hoelaat geef je die laatste voeding? Je hoeft die ip niet te laten vallen hoor. Met bv geven zit je niet aan een bepaald schema vast zoals bij het geven de fles om de zoveel uur. Dit omdat je niet weet wat je kindje per keer nou precies drinkt. Misschien kun je overdag anders iets veranderen aan de voedingen, zodat je bv rond een uur of half 9/ 9 uur de laatste voeding kunt geven en ze met een vol buikje daarna naar bed kan en jij ook. Of ligt ze er al eerder in en maak je haar nog wakker voor de voeding?
Groetjes, Ingrid mama van Mika(10 maanden aan de borst)
 
Hoi Esther,

Klinkt bekend, dat kletsen en om zich heen kijken :) Mijn jongste deed dat ook en het is heel normaal rond deze leeftijd. De wereld wordt een stuk interessanter dan mama ;-) Veel baby's gaan na een paar maanden een stuk sneller drinken en hebben dan al in een paar minuten hun buik vol. Mijn jongste deed dit zelfs al met 2 maanden! Wel had ze altijd minimaal 1 of 2 voedingen per dag die langer duurden. Dat waren meestal de in-slaap-val-voedingen.

Je hoeft de late voeding niet te laten vallen, dat geldt alleen voor flessenbaby's. Maak je haar wakker voor die voeding? Anders kun je gewoon eens proberen hoe het gaat. Wordt ze wel uit zichzelf wakker, dan zou ik persoonlijk liever voeden dan rondjes gaan wandelen met haar ;-) Wel kan je natuurlijk gewoon eerder naar bed gaan! Je kan haar dan liggend op bed voeden en haar daarna weer terugleggen. Als je man haar bij je brengt en weer teruglegt, hoef je nog niet eens je bed uit en slaap je zo weer verder.

Groetjes,
Pauline
 
Dank voor de reacties, ik ben zo'n figuur dat als ik eenmaal op mijn bed lig, ik ook niet meer wakker wil worden, word ik niet echt vrolijk van.
Ik maak Luna niet eens wakker voor de laatste voeding, ze slaapt gewoon door. Misschien is het inderdaad wel een idee om hem te vervroegen. Nu geef ik om ongeveer 19.15 uur en dan om 23.30 de laatste, maar dan zal ik inderdaad de hele dagindeling moeten aanpassen.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan