late voeding

Hallo,

Onze kleine man (bijna 6 maanden) krijgt nog 5 fles voedingen waarvan de laatste om 21.30. Hij krijgt nu ook fruit en langzaamaan wat groenten en pap tussen door.
Verder slaapt hij prima door. Die laatste voeding drinkt hij slapend op, maar hij drinkt die fles wel helemaal leeg.

Ik vroeg me af wanneer die laatste voeding eraf mag.
En hoe ik dat dan het beste kan doen, want meestal om 18.15 krijgt hij zijn avond voeding (fles). En om 19.00 uur gaat hij naar bed. 18.00 is dus volgens mij best vroeg als hij daar dan de hele nacht meer moet doen? Of niet?

Wie kan me hier mee helpen?

Hai

Nou, het is een kwestie van een keer proberen...

Evi krijgt normaal ook om 6 uur haar flesje, 7 uur naar bed en dan om een uurtje of 9 of 10 nog een flesje...

Gisteren echter haalde ik haar van de creche en had ze pas om kwart
voor vier haar derde fles op dus vond ik 6 uur niet echt haalbaar...

Ik dacht, weet je, gewoon proberen...

Dus tot een uur of half acht heeft ze nog in box gespeeld, toen flesje van 180 met wat schepjes nutrix en naar bedje...

En ja hoor, vanochtend meldde ze zich pas weer!

Dus probeer het, zou ik zeggen.

Overigens zei het cb dat wanneer ze 6700 wegen ze met een flesje minder zouden kunnen, niet moeten uiteraard.

Ik merkte van de week aan haar dat ze die laatste fles ook niet meer zo
een feestje vond, want ze begon echt heftig te huilen toen ik haar uit
bed haalde.

Ze is nu 22 weken trouwens.

Hopelijk gaat het vandaag weer zo!

Succes!

liefs

Lukas is nu zes maanden. Sinds een week of twee krijgt hij nog maar 4 flessen en elke dag groente (is hij geen fan van). Het potje groente vervangt min of meer een fles. Het schema is een beetje afhankelijk van of hij naar de creche gaat.

Een niet creche dag is 7 uur fles, in de ochtend fruit en een fles. 16.00 uur groente en een klein flesje na (om een uur of vijf) . 21.00 uur laatste fles (pap).

Het is dus niet zo dat ik de laatste voeding heb laten vallen maar meer een fles tussendoor eraf heb gedaan.

ik was heel erg bang dat Lukas niet zou gaan slapen omdat hij zijn fles van 19.00 uur niet meer krijgt maar dat is niet zo. HIj ging namelijk altijd gelijk na die fles slapen.

als ik vier flessen over de dg moet verdelen en fruit en groente dan kom ik echt niet uit. Overigens denk ik dat ik bijna de vierde fles er ook af moet gaan halen (hij drinkt steeds minder mel). maar omdat hij nog geen fan van groente is wacht ik daar even mee.

Onze dochter Marissa (6 maanden) kreeg ook nog 5 voedingen, waarvan de laatste om 22.00 uur met 3 schepjes nutrix erdoor heen. De fles daarvoor kreeg ze meestal rond 18.30-19.00 uur, dan om 19.30 uur naar bed. De fles van 22.0 uur dronk ze wel helemaal leeg, maar ook (half) slapend.Gister had ze op de dag erg goed gegegeten en om 19.00 uur de fles pas gekregen.   Dus gister eens geprobeerd om haar gewoon te laten liggen om 22.00 uur. Was best spannend, we hoorden haar op een gegeven moment nog wel om 23.00 uur maar toen ik ging kijken lag ze nog in diepe slaap. Om 03.00 uur dacht ik haar te horen, maar nee hoor madame sliep nog. Vanmorgen om 07.00 uur moest ik haar wakker maken!! Dus vannacht nog maar eens proberen, als ze op de dag goed gegeten heeft. De laatste tijd dronk ze ook wat minder overdag, dus dan vond ik die fles om 22.00 uur wel goed om haar voeding nog even bij te voeden. Dus inderdaad, gewoon een keer proberen in een weekend of zo, als het niet werkt kan je toch nog altijd terug naar 5 voedingen.

Owja ze krijgt sochtends al wel een fruithapje en rond 17.30 uur - 18.00 uur een groentehapje. Tot nu toe eet ze het groentehapje niet goed, maar gisteren dus ineens een heel potje bruine bonen met appel op!

Hoi,
Mijn meisje is 5,5 mnd en krijgt sinds ze een week of 11 is 4 flessen.De laatste rond 19.30 en dan na bed tot ongeveer tussen 7.30-8.00.
Sinds een week of 3 krijgt ze fruithapje `s morgens en groentje hapje doen we rond 16 uur en daarna de fles.Als ze groente hapje helemaal op kan dan zal die fles gaan vervallen denk ik.En als ze dan uit bed komt `s middag dan eerst rijstewafeltje of iets geven met sapje en dan rond 17 warm eten.Lijkt me zo.
Ik zie dat iedereen nog wel 5 flessen geeft....
gr gaby

Enzo is nu 5 maanden oud en sinds anderhalf week krijgt hij 4 voedingen. Om 07.00u, 11.15u, 15.30u en om 19.30 uur. 's Morgens en 's avonds krijgt hij er wat Nutrix door en het gaat goed.
Misschien dat ik morgen ga beginnen aan een fruithapje.Ik denk dat ik die of om 10.00u geef of om 15.00u.

groetjes
di silva

Terug
Bovenaan