Laten huilen of juist niet?

Hoi Allemaal
Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden.
Hij is een hartstikke vrolijk en lief kind, maar hij slaapt de laatste paar weken weer moeilijk in.
Het duurt soms wel 2 uur voordat hij slaapt.
We gaan er steeds heen om zijn speentje te geven als hij huilt en
de laatste dagen hebben we hem er soms heel even uitgehaald om te troosten, maar ik heb het idee dat  van kwaad tot  erger gaat.
Ik zit er nu aan te denken om hem weer een keer te laten huilen.

We hebben toen hij 3 maanden was ook zoiets gehad en hebben we hem ook 1x laten huilen. (we gingen wel iedere 15  minuten naar hem toe, maar we haalden hem er absoluut niet uit).
Hij heeft toen ruim een uur gehuild,  (was echt verschrikkelijk om aan te horen), maar vervolgens huilde hij bijna nooit meer als hij moest gaan slapen

Hebben jullie ook zoiets bij de hand gehad en hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
groetjes Marisca
 
hoi Marisca,

Een erg lastig, maar volgens mij heel veel voorkomend probleem.
Heeft jouw zoontje het alleen 's avonds, of ook overdag met slapen ?

Ik heb 2 dochters ( 2 jaar en 7 maand oud), en met allebei problemen met slapen en huilen gehad.
De oudste kon ook nooit inslapen zonder te huilen. Op het consultatieburo werd gezegd dat dit kon komen doordat ze de dag aan het verwerken was. Ik heb haar er nooit uitgehaald, als het lang duurde ging ik wel kijken, weer onderdekken en even over het bolletje aaien. Ik zei nooit zoveel dan. Een speentje wou zij niet, ze duimt vanaf dat ze een paar weken oud is.   Door ze uit bed te halen, verstoor je het inslapen.  Nu ze ouder is , merk ik dat ze nog steeds lang bezig is met in slaap komen, alleen gaat dat nu niet meer met huilen ,maar door te zingen en te kletsen tegen haar knuffels.
Onze jongste heeft het nu weer lastig rond 23.00 uur. Ze heeft nl. een aantal keer antibioticakuren gehad, wat steeds om die tijd moest. Hiervoor moesten we haar steeds wakker maken, maar na afloop van de kuur zat ze toch in dat ritme en werd ze huilend wakker.     We hebben haar toen een paar keer beneden in de reiswieg gelegd (waar ze nog net inpast). de eerste avond half uur gehuild, 2e avond 10 minuten en 3e avond was het over. Zij heeft wel een speentje, maar tuft dit uit en gooit het dan naast haar bed.

Met 8 maanden is ook een beetje het begin van het éénkennig worden. Misschien heeft hij er moeite mee om afscheid van papa en mama te nemen. Opeens zijn ze weg, en ligt hij alleen in zijn bedje.En dan blijft het nu ook nog eens lang licht buiten, wat ook niet echt helpt merk ik bij ons.

Hopelijk heb je er iets aan. In ieder geval veel succes ermee.

Groetjes
Melanie
 
Hoi,
Iets verder op dit forum staat (of bij ontwikkeling) staat meer over een moeder met een kindje die ook 8 maanden is en een wat moeilijke periode doorgaat.
Ook mijn dochtertje heeft zo'n anderhalve week slechter geslapen, overdag veel minder en af en toe moeite met inslapen en ook weer huilen als voorheen.
We hebben haar ook zoveel mogelijk in bed gelaten of hoogstens even opgenomen om haar tot rust te brengen.
Volgens het boek "Oei,ik groei" is het een periode van een aantal weken waarin de hersentjes een groeispurt maken.
Mijn dochterje is nu alweer bijna de oude en slaapt weer als voorheen.
Hoop dat je hier iets aan hebt........
 
Een vriendin van mij heeft hetzelfde met haar dochtertje van zo'n 9 maanden. De arts van het consultatiebureau zei dat ze haar moet laten huilen, desnoods de hele nacht, omdat ze moet leren zelf weer in slaap te vallen. Het hoort bij de leeftijd.
 
de hele nacht laten huilen is wel erg drastisch, vind ik. Onze oudste dochter lieten we ook wel eens wat langer huilen, maar met een 2e is dat toch lastiger.   we hebben het één keer gedaan, met als gevolg dat we met 2 huilende kinderen zaten.

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan