Ik vroeg me af hoe jullie het doen! Mijn dochter heeft moeite om overdag in haar bedje in slaap te vallen. Ik probeer de laatste tijd een heel strak ritme en regelmaat aan te houden waarbij ik haar na het spelen in de box en de eerste tekenen van slaap (gaapjes, vuistje bij het oor etc.) weer in haar wiegje leg zodat ze kan slapen. Dit werkt snachts en sochtends erg goed. Ze ligt misschien even wakker, maar valt snel tevreden in slaap. Smiddags en savonds echter zet ze het bijna meteen op een huilen. De eerste minuten is het niet echt serieus en laat ik haar vaak wel liggen, maar meestal zet ze het op een heeel hard krijsen.
Meestal probeer ik haar te troosten door even over haar hoofdje te aaien of de speen aan te bieden, maar de laatste tijd is ze niet te kalmeren. Mijn ouders vinden natuurlijk dat ik er even doorheen moet en dat ik haar gewoon moet laten huilen, al duurt dat een uur lang (want dat doet ze rustig dan). Dit vind ik zo zielig voor haar. Ik weet echter niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen om haar te laten slapen en volgens mij heeft ze het wel nodig die slaap!
Zijn er meer kersverse moeder die dit probleem hebben of hadden en hoe lossen jullie dit op? Is laten huilen niet zielig?
Meestal probeer ik haar te troosten door even over haar hoofdje te aaien of de speen aan te bieden, maar de laatste tijd is ze niet te kalmeren. Mijn ouders vinden natuurlijk dat ik er even doorheen moet en dat ik haar gewoon moet laten huilen, al duurt dat een uur lang (want dat doet ze rustig dan). Dit vind ik zo zielig voor haar. Ik weet echter niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen om haar te laten slapen en volgens mij heeft ze het wel nodig die slaap!
Zijn er meer kersverse moeder die dit probleem hebben of hadden en hoe lossen jullie dit op? Is laten huilen niet zielig?