laten huilen pfoe....

A

Anoniem

Guest
Nou ik dacht, laat ik maar eens een nieuw topic openen over dit onderwerp :)
Marisa heeft er deze weer ook al overgeschreven... slecht slapen, niet inslapen.
Ik ben met vanalles bezig maar wilde het in 1x opschrijven hier op t forum.

Omdat ik na dik 10 maanden het nou wel welletjes begon te vinden met dat gehannes ben ik nog een keer op zoek gegaan naar een evt oplossing...

Sinds vorige week loop ik met Birgit bij een craniosacraal therapeut.. dit is ongeveer iets als een osteopaat (al geweest) alleen dit gaat veel verder. Ik had er een hard hoofd in, want noem t op en ik heb t gedaan... Nou zit er dus wel een enorme blokkade in het nekje van Birgit en die wordt nu verholpen, ook zijn we met Holding bezig, dat is erg heftig. doe t nu regelmatig thuis, Birgit lekker vasthouden en aankijken (dit wil ze niet graag) en dan gaat ze huilen en verzetten. Gewoon vastblijven houden en dus laten tieren en gillen, niet sussen maar gewoon lief praten (goed zo, gooi t ermaar uit) net zolang tot ze zelf ophoudt (lees: DIK een uur) dit kan tot kotsen toe gaan, maar echt ze is ineens veel rustiger en zit rustig op schoot!!!
Je versterkt hierbij de band en dat je er voor haar bent, je moet t echt uitzitten.

Ik vind het erg confronterend, de diehards op dit forum weten hoe moeilijke start ik gehad heb (uitzending vriend, huilbaby) en dat komt er nu allemaal uit bij haar! echt heftig.

Omdat ze nooit normaal heeft geslapen, en ze hier ook vaak in haar schommel sliep, moet ik nu dus ook "laten huilen" Wat is dat moeilijk zeg!!! pfoe en dat elke 10 minuten (anders kan ze verlatings angst krijgen en dan blokkeert alles weer) een aai over haar bol, een kus en: "Birgit gaat nu slapen" en weer weg...

Toen ik aan dit stukje begon lag ze te gillen ( sinds 1245!!) en Nu om 1345 en  5 x naar boven is het stil!!!!!! Ik ben helemaal trots dat ik heb doorgezet!! ik had er een hard hoofd in! Ik ben benieuwd of ik er een schema in ga krijgen en ik het 's nachts ook volhou als dat moet. Ze wordt nu even helemaal gereset haha.. Ik hoop echt dat ik na al deze inspanning er veel voor terug krijg.

PFFFF wat heerlijk deze stilte :)

Nou sorry voor het lange verhaal wilde het allemaal even kwijt!!!

Evelien

Nou meid GEWELDIG!!!!
Ik heb erg veel bewondering voor je. Ik heb gelukkig een makkelijk meisje en weet dus niet goed hoe het is als het anders is.
Laten huilen is erg moeilijk, maar zoals je ziet werkt het wel. (wij hebben dat 2 dagen moeten doen, omdat ze 's avonds niet wilde slapen)

Die holdings zijn idd heftig. Ik ken het van mijn stage bij moeilijk opvoedbare kinderen. Heb het gelukkig nooit zelf hoeven te doen. Maar zoals je zelf al zegt heeft ze veel opgkropte emoties die er uit moeten.
Even doorzetten en het gaat vast beter worden, ben ik van overtuigd.

Nou meid geniet van de stilte en natuurlijk ook van je meisje.

Liefs Daan

GA ZO DOOR MEID JE KAN HET!!!!!!!!!!!!!!!

Echt heel erg goed van. Zo erg ken ik het niet, maar ons dametje ging 's nachts ook vaak tekeer. We moesten er ook aan geloven en hebben haar 's nachts ook 10 min. laten huilen en na een paar dagen zagen we echt al verbetering.

Dus je kan het en heel veel sterkte. Houd de gedachte vast dat het beter gaat maar dat je het wel ff vol moet houden...

gr. Ilone

Hoi Evelien,

Ik vind het knap van je dat je de strijd aan durft te gaan, veel ouders laten het maar aanmodderen en zien dan helemaal geen uitweg meer.

Ik hoop voor jou dat je de goede weg nu bent ingeslagen en dat je dochtertje hier rust bij vind, zodat jullie samen een ritme kunnen gaan opbouwen.

Hou vol en als je even iets kwijt moet of wilt, wij zijn er voor je.

Liefs Saskia

Hoi meid,

harstikke goed dat je doorgezet hebt joh!! En je mag supertrots op jezelf zijn!!
Dat van die Holding lijkt me ook verschrikkelijk om te moeten doen. Maar als je het effect nou al merkt, is het zeker niet voor nix geweest.
Ik hoop dat alles gauw op zn pootjes terecht komt!!

Liefs Debby.

Ik denk haal m even naar boven...
WANT Birgit sliep vanaf din-woe nacht al ietsje beter, ze werd "maar" 2 keer wakker, wel met de 10min methode 1x 's nachts en 's avonds.
Op woe-don-vrij gaat ze naar de opvang en daar slaapt ze vrijwel niet en komt ze dus total loss thuis.

Afgelopen nacht heeft ze doorgeslapen!!! naja nog niet zo spectaculair als andere baby's maar iig van 2115 tot 0445! Toen was ze een dik uur wakker (ach kon t wel hebben!) en toen nog van 6 tot 0815... heeeerlijk das is even wat anders dan er om de 1,5a3u uit..
Nou Birgit had dus overdag ook geen normaal schema wat slapen betreft, en nu leg ik haar in haar bed na haar fruithap op 1015 en na 5 min mekkeren slaapt ze! en vanmiddag weer van 14 tot 1530!
Gewoon in haar bed leggen en ze gaat zonder te gillen en krijsen slapen! weet niet wat ik mee maak hoor! Ik hoop dat t zo blijft en dat het vannacht ook weer goed gaat...
Ik moet maandag iig weer naar de therapeut.
Denk laat t even weten!

doegie Evelien

Hoi Evelien,

Wat heerlijk dat het nu zoveel beter gaat, dan weet je wel goed waar je het voor doet. Ik ben zelf heel erg tegen laten huilen maar ik begrijp dat jij weinig andere keus meer hebt en er ook in begeleid wordt. Ik hoop dat de verbeteringen voortzetten en geniet van je welverdiende nachtrust.

liefs

Linda

Nou annuleer bovenstaand bericht.. madam is bijna de hele dag wakker geweest. elke keer als ik erg bij stond viel ze in slaap maar schrok elke keer na een min weer wakker.. pffffff

ik denk een sprongetje? naja ik weet t niet tis vermoeiend!

Terug
Bovenaan