Laten huilen s'nachts?

A

Anoniem

Guest
hallo Dames

kom net van het cb af en alles was prima, lengte, gewicht enz,
mijn mannetje is nu 7,5mnd en sliep vanaf 5 wk al door tot 6 mnd en nu is hij dus met tussen posen al 1,5 mnd s'nachts aan het huilen.

Het cb adviseerde mij om hem een paar nachten te laten huilen, ik vind dit heel moeilijk en mijn man nog moeilijker,
ik heb het wel eens geprobeerd maar dat houd hij rustig uren vol.
Maar ik wil ook wel graag een paar uur achter elkaar slapen s'nachts.
soms geef ik de fles en dan slaapt hij weer en soms begint hij dan na een uurtje zo weer.

Hij is nu ook snotverkouden en zijn oogje is een beetje ontstoken dus dan vind ik het ook weer zielig.

iemand tips?
dit is mijn tweede kindje maar het is ook alweer 6 jaar gelden.

groetjes mascha

Hoi Ciske,

vervelend al dat huilen.
wij hebben er met pozen ook last van. meestal is er dan iets heb ik gemerkt.
als ze verkouden zijn, worden ze snel wakker. wat ik nu heb ontdekt is dat als ik hem lekker knuffel en een flesje water geef hij daarna weer goed gaat slapen. maar goed de ene nacht slaapt hij door, de andere is hij in de avond wakker en weer een andere midden in de nacht.
echt laten huilen heeft bij ons geen zin, het cb vertelde me wel dat ze er in deze leeftijd snel aan gewend zijn, maar als hij zo overstuur huilt gaat hij toch niet meer zonder troost slapen en als hij al tevreden is met water, was er ook echt iets denk ik.

succes,.

gr floor

Hoi Mascha!

In je reactie (van ander topic) las ik dat je denkt dat de osteopaat niet (zoveel) uithaalt. Balen! Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer de oorzaak van dat getob snachts.
Je vraag gaat nu over het laten huilen... dat advies werd mij ook gegeven door het CB en ik was daar best boos over. Je laat je kind toch niet huilen... er moet toch een reden zijn dat het huilt???
Maar toen ik het helemaal gehad had met dat nachtelijk gedoe, zei ik tegen mn man. En nu gaat ze maar in dr bed janken... voelde me een hele slechte moeder en mn man zei 'echt?'. Ja, echt... dus hij had er ook meer moeite mee dan ik. De eerste keren hield ze het echt lang vol. Bv. 30 min. Daarna 20 min en nu gaat het goed. Ja als het een keer een drukke dag is geweest, komt ze moeilijker in slaap maar dat snap ik. Ze mag dan bv. even bij ons op bed en gaat daarna slapen(na soms even gehuild te hebben). Hier leek het achteraf dus echt op een vorm van aandacht vragen. Ze was ook niet helemaal lekker, maar volgens mij moet ze ook leren om te kunnen slapen als ze ziekig is.
Dus... het is het proberen waard! Als ze snachts wakker wordt, kijken we even aan hoe het gaat. Blijft ze een paar minuten huilen, dan kijken we even of ze bv. gepoept heeft of .... dan ze niet omgedraaid op dr bed ligt of op dr buik... want dan gaat ze niet slapen.
Nou, sterkte ermee!!!!!!

hallo dames

het is vannacht best goed gegaan,
hij werd om 21.00 speentje gegeven,
daarna werd hij om  00.15 wakker flesje gedaan en toen heeft hij nog 30 min een beetje met posen gehuild heeft mijn man even over zijn hoofdje geaaid,
en jawel hoor toen heeft hij tot 7.15 geslapen.

als het zo doorgaat hoor je mij niet meer klagen,

groetjes mascha

Hoi Mascha,

Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan. Om er toch nog even op terug te komen, ik heb erg veel moeite met een advies om je kind maar te laten huilen. Ik kan dat niet over m'n hart verkrijgen. Amy kwam tot 2 weken geleden nog steeds iedere nacht. Dan liet ik haar een kwartiertje jengelen maar als het overging in huilen was ik toch heel snel bij haar. Vond ik echt te sneu. Ik probeer alleen er wel voor te zorgen dat het niet leuk wordt voor haar en hou het zo kort mogelijk. Sinds twee weken slaapt ze weer door. Dat komt waarschijnlijk omdat we haar overdag meer eten zijn gaan geven. Aan het einde van de dag heeft ze behoorlijk wat binnen gekregen en slaapt ze door. Toen ze 's nachts wakker werd had ze ook echt nog honger. Misschien is dat nog iets waar je naar kunt kijken, mocht het onverhoopt weer gebeuren dat de kleine wakker wordt.

Liefs,
Marian

hoi Marian

wat fijn dat ik niet de enige bent die haar kindje niet wil laten huilen,

ik geef hem nu overdag ook wel wat meer te eten maar meer kan ook niet,
het is vannacht ook wel goed gegaan hij was om 21.00 wakker en toen heb ik zijn speentje gegeven en toen werd hij om 2.00 wakker,
heb ik een flesje gegeven heeft hij helemaal opgedronken en toen is hij weer gaan slapen tot vanochtend,
dus je hoort mij niet meer klagen.

wat een prachtige foto's heb je erop gezet wat een schatje zeg,
Mooi meisje hoor. ha ha

ik ken dat wel hoor,
maar dat vind ik nog niet het ergste,

ik had heel vaak dat mensen zo met hun kop sorry voor mijn taal,
in de kinderwagen staken (zonder te vragen)
1 keer was ik het zo zat toen zei ik

zou je je kop effe uit de kinderwagen willen halen?
toen zei die vrouw (sorry hoor ik wou alleen maar even kijken)
ik zei dan kun je dat ook even vragen,

bah wat een brutaliteit,

nou bedankt voor je advies in iedergeval

groetjes mascha

Hey, wat fijn dat je nu al weer 2 redelijk goeie nachten hebt gehad!
Uren laten huilen heeft inderdaad geen zin. Om Mika (nu 6 mnd) te leren doorslapen hebben wij wel het flesje wat we eventueel 's nachts geven wat kleiner gemaakt (nu 120 ml ipv 210 ml).
Nu wordt hij af en toe nog wel wakker, jammert soms een paar minuten tot max een kwartiertje en dan is ie weer ingeslapen.

Hou vol, het gaat echt lukken!

Hallo dames

vannacht heeft hij eindelijk een keer weer doorgeslapen,
heerlijk nou hopen dat hij het zo vol blijft houden,

ik moest tot 23.00 werken dus mijn man had de kids in bed gelegd,
hij was ook niet 1 keer wakker geweest,

dus nu mag mijn man hem elke dag in bed leggen ha ha

groetjes mascha

Terug
Bovenaan