Laten jullie de combinatie test doen?

Laten jullie de combinatietest (nekplooimeting) doen?
Wij wel. Eerst 30 mei de eerste echo bij de gyn, ben dan als het goed is 8w5d. Daarna gaan we op vakantie. Zodra we terug zijn gelijk 17 juni de termijnecho en bloedprikken, als het goed is ben ik dan 11w2d en dan wordt het snel plannen want op 11w3d willen ze de nekplooimeting doen omdat ie dan het beste meetbaar is. En dan 19 juni intake bij de vk. Spannend dus allemaal. Kosten voor de meting komt wel voor eigen rekening maar dat hebben we er absoluut voor over.

Hoi,
Wij doen dat niet. Dat hebben we bij Julia ook niet gedaan.
Wij behoren niet tot de risicogroep en ik ken mezelf.
Ik schiet helemaal in de stress en ik kan daar niet zo mee omgaan.
De laatste tijd ook alleen maar ellende om me heen gehoord met zwangerschappen.

Het klikt stom, maar op goed geluk...

Wel een spannende periode Gemma. Maar eerst genieten van jullie vakantie!
Mag ik vragen wat voor jullie de reden is?

Gr Ilse

De reden dat wij de nekplooimeting wel laten doen is dat mocht er iets afwijkrnds gevonden worden wij onsdaar alvast op in kunnen stellen. Ik weet liever vooraf dat er iets anders dan anders is dan bij de bbevalling. Zo zie je maar weer ieder is daar anders in he. De 20 weken echo is een medische echo bij ons om extra goed te kijken naar mogelijke hartafwijking. Mijn man is zijn broertje na 3 dagen verloren en bij deze aandoening is het eigenlijk van cruciaal belang dat vooraf al te weten om gelijk in actie te komen na de bevalling. Wij genieten nu al maar pas na de 20 weken echo halen we pas weer echt opgelucht adem als alkes goed blijkt te zijn. Nu vooral uitkijken naar de echo op 30 mei! Ziet het er allemaal goed uit? Klopt het hartje? Zijn het er misschien 2!? Spannend! :)

Bij de nekplooimeting krijg je alleen een kansberekening. Voor meer zekerheid als de kans hoog is kun je dan evt nog een vruchtwaterpunctie of vlokkentest laten doen die een risico op een miskraam, vroeggeboorte met zich meebrengen.
En als de kans op een kindje met downsyndroom laag is weet je eigenlijk nog niks, want de kans is dan klein maar nog steeds aanwezig. Als het goed voelt moet je het natuurlijk doen, maar bij de 20 weken echo krijg je veel meer duidelijkheid. Wij hebben nooit een nekplooimeting laten doen.
Ik bedoel dit niet als een aanval op je hoor!
Geniet van je zwangerschap en ik hoop voor jullie op een gezond kindje.

Terug
Bovenaan