laten jullie je keuze voor nog een kindje afhangen van de economische toestanden?

A

Anoniem

Guest
Beste moeders en moeders in spé,

dat is dus wat ik me afvraag; waar gaat deze economie op af? En hoe duidelijk gaan wij dat in onze portomonnee voelen ivm met vaste lasten en hypotheken?

Is dat iets wat je mee laat spelen in je keuze voor nog een beebje of zeg je van; we zien het allemaal wel?

Ik persoonlijk vind het allemaal erg dubbel. De ellende van Amerika komen met de golven van de zee richting het Europese; dat is wel duidelijk. Ik dacht; laat ik gewoon een topic openen met dit onderwerp; puur uit nieuwsgierigheid hoor dames...!!!!

Greetz,
Sunny

ikzelf laat mijn keuze voor een kindje niet daarvan afhangen.

Hi sunflower, ik begrijp wat je bedoeld. Het hele economische gebeuren kan beangstigend zijn en onzekerheid geven. Maar ook ik laat dat niet van invloed zijn op mijn keuze voor nog een kindje. In het ergste geval dat we het echt gaan voelen....dan moeten we het gewoon met wat minder doen. Vroeger woonden we ook met zn zessen in een rijtjeshuis en deelde ik de zolderkamer met mn zus (bijvoorbeeld). We zijn heel veel luxe gewend nu. Maar als de wens voor nog een kindje er is, vind ik dat veel belangrijker.

Zo lang je in de eerste levensbehoefte van je kindje kunt voorzien zou ik het krijgen van (nog) een kindje echt hier niet vanaf laten hangen. Misschien dat je een beetje luxe ervoor op moet geven als je echt krap komt te zitten, maar wat is nu meer waard? Overigens maak ik me niet heel erg druk om de economische crisis, het wordt wat mij betreft veel te veel opgeblazen! In Nederland is de hypotheek en huizenmarkt zo anders dan in Amerika. Voordat je bijv in de bijstand terecht komt en afhankelijk wordt van de voedselbank moet er echt heel wat gebeuren hoor. Als je daar nu wel al afhankelijk van bent (maar daar ga ik niet vanuit aangezien je gewoon kunt internetten en dus een computer en internet bezit) zou ik wel heel goed overwegen of het wel verstandig is om (nog) een kindje te krijgen. Dan kun je je kind nauwelijks een toekomst bieden. Maar wel goed dat je dit punt ter discussie brengt.

hoi sunflower,

wat goed dat je dit topic  geopend hebt ik denk namelijk wel heel erg aan dit soort dingen maar laat zeker niet mijn keus van een kindje hiervan afhangen. (wat iemand anders hier al zei het wordt heel erg opgeblazen en denk ook dat het een politiek spelletjes is uiteraard is er zeker een economsch probleem maar de media maakt de bevolking behoorlijk bang) Ik zit zelf in de financiele dienstverlening en merk uiteraard dat er iets aan de hand is maar het komt denk ik allemaal wel goed.

Ik wil bijvoorbeeld van baan verwisselen dat durf ik dus weer niet om nu te doen door de economische situatie en een kindje krijgen ik heb nu de zekerheid en met een nieuwe baan niet. Maar wij wachten al langer dan 2 jaar op een kindje en ben pas geopereerd aan endometriose dus ik dank God op mijn knieen zodra ik zwanger ben. Een kindje komt wel groot. Dan gaat mama bijvoorbeeld  maar wat minder shoppen. En ga een jaartje niet op vakantie Als een wens zo groot is laat je het denk ik niet afhangen van de economie, maar dat is mijn mening.

groetjes
Patricia

Wat is belangrijker, een kindje voor altijd (als het goed is) met zijn vreugde en mooie dingen of de luxe? Ik snap zulke dingen niet zo goed waarom gaat luxe bij zo veel mensen voorop, is het nu echt zo belangrijk vier keer op een jaar met vakantie, een nieuwe auto etc. Geluk en gelukkig zijn met de dingen die je hebt is toch vele malen beter moeten we kijken hoe goed wij het hier hebben vergeleken bij andere landen.
Ik persoonlijk zal het luxe laten staan en voor een kindje kiezen maar als jouw financieen niet zo zijn moet je dingen echt afwegen tegen elkaar. Ik vind dit een zeer goed onderwerp en vooral met al die enge dingen die gebeuren, moorden enz vraag je je wel is af als we een kindje krijgen hoe gaat dat opgroeien?? Ik bedoel de wereld is echt niet zo lief voor mekaar of zie ik dat verkeerd?

Goed onderwerp meiden!
Ik laat mijn keuze er niet van afhangen in ieder geval niet van afhangen.
Gr Anita

Wauw, wat een leuke reacties... nee, ik ben absoluut niet hulpbehoevend of zoiets hoor.. haha.. .we hebben een eigen onderneming en die loopt prima.. niet dat we ons helemaal bedruipen maar het is gewoon goed zo...

inderdaad, mocht het economisch beroerder worden dan koop je wat minder kleren en misschien wel bij andere winkels... niet teveel kleertjes.com kijken dus.. haha... en dan maar een jaartje kamperen ipv all inclusive... maar wel het geluk van 2 gezonde beebjes ja... dat gaat boven alles.

in mijn jeugd was het ook niet rozegeur en maneschijn financieel gezien. Maar daar hebben wij nooit wat van gemerkt als kinderen zijnde. Voor ons was het zondagse bosuitje en daarna shoarma eten helemaal geweldig... als we maar samen waren.. en dat we dan af en toe een zak van max toegestopt kregen van anderen daar hadden wij geen weet van.. mijn moeder maakte het altijd weer helemaal leuk met van alles.. en nu? Nu ben ik er nog heel dankbaar voor; mijn onbekommerde jeugd... dank je wel paps en mams....

dus ja, ook wij gaan door voor een 2e, als sta ik met knikkende knieen voor de zwschap en ksnede met 38 weken.... slik... maar goed.. dan heb je ook wat!!!!

Liefs,
Sunny, en nogmaals dank voor de intelligente reacties!!!!!

Terug
Bovenaan