Laten Leiden door Bakerpraatjes?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Misschien een hele gekke vraag, maar mijn man en ik hebben een prachtig zoontje van bijna 13 maanden en sinds kort is het weer gaan kriebelen en denken we er over om vor een tweede te gaan proberen. Ook al weten we heel goed dat het gaat om de gezondheid etc. zouden we graag ons gezin uitbreiden met een meisje. Er  bestaan natuurlijk van die bakerpraatjes die je zouden vertellen in welke maand de conceptie plaats moet vinden voof of een jongen of een meisje. Toevallig is het zo dat in juni het volgens de bakerpraatjes een meisje zou zijn (als de conceptie dan plaats vindt en je bent 28 zoals ik). En de maanden daarna, tot november, zouden allen het "recept" zijn voor een jongen.

Het is dus pas net gaan kriebelen bij ons en soms twijfel ik of ik   niet nog wil wachten met proberen om zwanger te raken tot na de zomer, maar die wens voor een meisje....en volgens die bakerpraatjes zou het dan dus of in juni of (pas) in november moeten gebeuren.
Of vinden jullie dat je absoluut niet moet geloven in die praatjes?

Groetjes Linda

hoi linda,

ik zelf geloof echt helemaal niet in die bakerpraatjes, ik heb namelijk met mijn eerste kindje ook die dingetjes gedaan zoals je bij baby brabbel enzo kunt doen, en dan moest je je leeftijd invullen en de maand van conceptie , nou ik kwam steeds uit op een meisje en nu heb ik inmiddels een zoontje van 3 en een half, en toevallig heb ik van de week ook die hele lijst eens nagekeken met de veranderingen aan je lijf,   dus waaraan je kan zien of het een jongen of een meisje word, en daar klopte ook helemaal niets van!!!!
dus bij mij klopte het helemaal niet, maar er zijn misschien meiden waarbij het wel klopt hoor!, maar persoonlijk geloof ik er meer in dat je de natuur gewoon zijn gangetje moet laten gaan, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening van mij,,
in ieder geval heel veel succes en ik hoop echt voor jou (omdat je het zo graag wil) dat als je zwanger word , het een meisje zal zijn......en ik weet ee beetje wat je voelt hoor, want heel stiekum zou ik ook graag als 2e een meisje willen, maarja je hebt het toch echt niet altijd voor het zeggen he??

liefs venessa

Hoi Venessa,

Ik zelf geloof ook helemaal niet in die bakerpraatjes, maar het gekke is dat je er toch aandacht aan schenkt he. Bij mijn zoontje klopte het inderdaad ook niet, zowel die maand van conceptie (dan zou het een meisje zijn geworden) en die lijst waar je tijdens je zwangerschap wel of niet gevoeliger voor zou zijn. Wij zijn heel blij dat we een zoontje hebben en als de tweede weer een jochie wordt zijn we daar ook heel gelukkig mee, maar je weet inderdaad toch een beetje hoe het gaat, soms droom je gewoon om van beide één te hebben.

Groetjes Linda

Hoi.
Wel, ik ben dan al mama van een zoon en dochter, en ik heb ook gekeken naar die tabel met maand van conceptie, en leeftijd...Helaas bij alletwee klopte het niet!! Dus ik zou er niet teveel rekening mee houden..
Begrijp wel je achterliggende gedachten om een jongen en een meisje te hebben hoor..Ik denk dat veel mensen best een bepaalde voorkeur hebben. Wij gaan deze maand voor een derde kindje, ronde 1. Mij maakt het niet uit wat het word, makkelijk gezegd als je er al van beiden een hebt..maar voor mijn dochter zou een zusje heerlijk zijn, dat is echt een wens van haar..Zij is de oudste, en wilde toen onze zoon werd geboren al zo graag een zusje..Maar een jongen is anders ook heel knuffelig en veel aanhankelijker..dus voor mij heerlijk..Achja, eerst maar eens zien dat we zwanger worden, en dan is het inderdaad het allerbelangerijkste dat alles erop en eraan zit!!
Suc-6 R

Ik geloof ook niet in die bakerpraatjes.
Het is maar net welk zaadje met genen het snelst zwemt naar het eitje en wie daar dan ook nog eens de sterkste van is.   Het is hoe de natuur het wil.
Veel succes hoor en dat je dromen uit mogen komen

hoi hoi

ik geloof ook niet in die praatjes...
maar ik snap je wel hoor!!!
we zijn zelf met de 1ste bezig(ronde 11 ) mijn vriend wil graag een zoon,maar ja daar heb je niks over tezeggen!!!
als ik ooit 2 kinderen mag krijgen hoop ik ook dat het een jongen en een meisje zijn,maar goed dat is een droom!!!
eerst maar hopen dat het een keer raak is!!!

maar in iedergeval veel succes,en hopen dat je droom uit mag komen.

xxxtam80

Terug
Bovenaan