laten slapen of wakker maken???

Hoi allemaal,

Kamiel kan enorm slapen (heerlijk natuurlijk ...) maar elke keer heb ik
een dilemma, moet ik hem nou om de drie a vier uur wakker maken of
gewoon wachten tot hij komt. Soms heeft hij dan overdag maar heel
weinig voedingen... (drinkt wel 2 borsten per keer) Daarnaast heb ik
het idee dat hij dan ergens in de avond een inhaalslag maakt waardoor
die wat huilerig is en wel 3 keer kort achter elkaar komt.

Hij is precies 1 maand oud... hoe doen jullie dat?

Ik herken je probleem. Ik maak Vera toch na 3 uren wakker, anders begint ze inderdaad aan een inhaalslag, maar dan midden in de nacht! Dan wil ze iedere 2 uur drinken. Ik heb het deze week weer getest of ik haar 4 uren kan laten slapen, maar weer wilde ze een extra voeding in de nacht. Dus ik blijf voorlopig bij het wakker maken, zodat ze 7 voedingen overdag krijgt en 1 's nachts.

Hoi,
Ik zou hem toch maar wakker maken hoor!
Dan krijgt hij namelijk sneller een ritme, mijn kleine (4mnd) sliep ook heerlijk maar kreeg toen te weinig voeding binnen...
En als je hem zoveel in een keer geeft is dat niet goed voor zijn nieren en lever, die moeten dat ook nog verwerken.
suc6
Groeten Denise

dank jullie voor de reacties!

Het inhalen vindt gelukkig niet snachts maar vooral savonds plaats.

Zijn ritme is buiten de inhaal acties wel heel stabiel, maar ik ga toch
eens kijken om de drie uur aan te houden... Jullie horen wel hoe het
gaat...

Leonie

ik probeer om jaap overdag tussen de 3,5 en de 4 uur te laten komen, zodat hij 's nachts langere "ruk" maakt. Als ik hem laat slapen overdag maakt hij de langere ruk soms overdag en dan 's nachts a 3 uur. Toch gaat het heel wisselend 's nachts, ook met vaster ritme overdag.
Succes, groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hier zaten we eerst heel netjes om de 4 uur, maar ook nog met een nachtvoeding om 3 uur. Nu slaapt Quinn steeds beter door. Heeft al 2x van 23 tot 7 uur doorgeslapen en al 3x van 23.30 - 5.30 uur. Joepie. Maar dat betekent wel even weer het schema aanpassen en veel rekenen. Als hij om 5.30 uur wakker is dan slaapt hij daarna echt lekker door en laten we hem ook zo lang mogelijk slapen, zodat hij zo dicht mogelijk bij 11 uur uitkomt, want dat is eigenlijk dan weer etenstijd. Zo proberen we toch het ritme van 7, 11, 15, 23 uur overdag zoveel mogelijk vast te houden. Dat lukt niet altijd hoor. Soms komt wil hij eerder eten. We proberen in elk geval altijd 's avonds tussen 22.30 en 24 uur uit te komen. Want het is geen doen voor onszelf om later te gaan zitten.
Quinn doet het hier goed op. Maar om terug te komen op je vraag: 's morgens laten we hem dus meestal langer slapen, maar dan alleen om terug in het ritme uit te komen en verder maken we hem wel wakker als hij daarna overdag te lang slaapt. Anders slaapt hij 's nachts niet door.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

ik maak boas ook wakker,anders komt hij 's avonds steeds om de 2 uur en kom ik met de laatste fles veel te vroeg uit.ik probeer ook tussen 11 en 12 uit te komen.dit lukt helaas niet altijd en zit ik al om 22 uur en vervolgens om half 2 en half 5 snachts.nou moet ik er wel bij zeggen dat boas een licht kindje is,en 3 weken te vroeg geboren.dus die kan nog niet zo heel lang zonder eten.momenteel tot vermoeiends toe,maar af en toe slaapt hij ook wel zn fles voorbij en wek ik hem dus.
groetjes kari

Terug
Bovenaan