Laten testen

We hebben een enveloppe gehad met daarin info over testen op Down enz. Laten jullie dit doen? Waarom wel/niet? Wij twijfelen erover, maar moeten binnenkort een beslissing nemen.

Groetjes!

wij gaan het wel doen....
omdat wij het niet zien zitten om voor een zwaar gehandicapt kind te zorgen.
niet dat het niet welkom zou zijn...maar uiteindelijk kan ik er niet voor zorgen. Ik kan al met moeite voor een normaal babietje zorgen....

Maar we doen het vooral om te horen dat het goed zit!! en dan kunnen we gewoon lekker genieten...
maar we twijfelde wel ..van wel neee we doen geen test..alles is welkom...  naar nu toch maar wel doen....mede door advies echoscopiste...
blijft lastig hoor......

alle respect voor mensen die anders beslissen....

Wij laten alleen de standaard echo's bij de verloskundige doen, mocht daar iets verontrustends uit voort komen zien we het dan wel weer.

Kortom hier geen extra testen.

Ik woon pas 5 jaar in Nederland, ik kom uit West-Vlaanderen, Belgie, daar wordt de nekplooi gewoon standaard opgemeten. Met ons tweede kindje hebben wij hier dus ook gewoon de combitest gedaan en dat zijn we nu weer van plan. Voor ons meer als geruststelling, als de uitslag niet goed is, zouden wij echt moeten gaan nadenken wat de volgende stap is ...

Groetjes
Ans

Wij gaan ervan uit dat alles goed is en doe dan ook alleen de standaar echo's. Mocht daar iets op te zien zijn dan kijken we wel verder. Sommige test zijn niet zonder risico en dat vind ik toch wel een beangstigend idee.

Yvonne

quote: molly 3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2008 19:51:33'));

wij gaan het wel doen....
omdat wij het niet zien zitten om voor een zwaar gehandicapt kind te zorgen.
niet dat het niet welkom zou zijn...maar uiteindelijk kan ik er niet voor zorgen. Ik kan al met moeite voor een normaal babietje zorgen....

Maar we doen het vooral om te horen dat het goed zit!! en dan kunnen we gewoon lekker genieten...
maar we twijfelde wel ..van wel neee we doen geen test..alles is welkom...  naar nu toch maar wel doen....mede door advies echoscopiste...
blijft lastig hoor......

alle respect voor mensen die anders beslissen....

Hier eigenlijk precies hetzelfde maar STEL je laat het niet weghalen dan kan je altijd nog extra info inwinnen, je voorbereiden dus heeft het nog zijn nut. Ook kunnen kindjes met down extra lichamelijke afwijkingen hebben (hart e.d.) dus die kunnen ze extra checken dan.

Als je weet hoeveel commentaar ik hierop krijg als ik zeg dat ik die test laat doen poehee ik lijk wel een babyetende heks als je hun moet geloven maar ik ben chronisch ziek en denk anders over sommige ziektes dans sommige gezonde mensen.

www.0409mamaforum.nl (HET april 2009 mamaforum!)

Wij laten het wel doen! We hebben het bij de andere meiden ook laten doen!
Het schijnt namelijk zo te zijn dat kinderen met een hartafwijking een verdikte nekplooi hebben en omdat 50% van de down kindjes een hartafwijking hebben is de kans groot dat ze die kindjes er dus uit kunnen halen! En ja... dan kan je nog steeds die ene van de 2000 zijn of zo!
Bij mijn 1e dochter had ik kans van 1 op 20000!
Bij mijn 2e dochter kans van 1 op 2200!
Daar zit dus al een heel groot verschil in!!!
Bij kans van 1 op 250 of minder kom je in aanmerking voor een vruchtwaterpunctie of vlokkentest!
Dan komt dus de volgende stap!
Maar er blijft dus altijd een risico!! (Behalve dus bij een vlokkentest of vruchtwaterpunctie)

Hoi,

Mijn vriendin heeft een combinatietest gedaan met een supergoede uitslag en toch een kindje met down gekregen. Je krijgt geen zekerheid met een dergelijke test. Als je down een probleem vindt zou ik daarom altijd een vruchtwaterpunctie doen. Overigens ben ik dat zelf ook van plan, omdat mijn kansen op down vanwege mijn leeftijd (36 jaar) aanzienlijk zijn. Bij mijn eerste zwangerschap was ik 32 jaar en heb ik alleen echo's gehad en verder geen prenataal onderzoek. Toen voelde dat goed en gelukkig heb ik een gezond kereltje gekregen.

Veel succes met de beslissing!

Groet
Lies

Terug
Bovenaan