Laten uitslapen of wakker maken

<p>Sinds ongeveer een week slaapt onze dochter van 12.5 maand oud uit op mijn vrije dagen. Ze kan dan zo tot 10.00 slapen, ook als ze er de vorige avond al om 19.00 in lag. Als ik moet werken maak ik haar rond 7.30 wakker. </p><p>Hoe doen jullie dit? Elke dag rond dezelfde tijd wakker maken of lekker laten slapen? Overdag doet ze trouwens nog 2 slaapjes, soms 1 als ze zo laat wakker is. </p><p> </p>
 
Het kan zijn dat ze bijtankt op de dagen dat jij vrij bent, en zij dus ook. Ik zou haar dan ook zeker niet al om 07:30u wakker maken. Haar lichaam geeft aan dat het dit nodig heeft. Misschien is het tijdelijk? Mogelijk zou je haar iets eerder kunnen wakker maken, rond 09:15/09:30u zodat je een beetje in ritme blijft met ontbijt, fruit, lunch etc.
 
Lekker laten slapen zou ik zeggen. Ze zal haar slaap nodig hebben, als ze geen slaap meer nodig heeft wordt ze vanzelf wel wakker. Ik ben wat dat betreft een echte loedermoeder haha. Mijn jongste van nu 4 maanden ligt nu ook nog lekker te slapen. 
 
Als je kindje s middags nog gewoon slaapt, zou ik dr lekker laten liggen. 
Ik laat mijn dochter tot max 8.30 liggen, anders doet ze geen middagdutje meer en dat vind ik toch ook wel heeeeeel fijn! Meestal is ze uit zichzelf om 6.45 al wakker hoor, maar heel af en toe slaapt ze uit ?
 
Oh heerlijk, zou willen dat ik deze vraag kon stellen hahahah.
Op dit moment zeg ik laten liggen want ze heeft het nodig.
Alleen zolang haar ritme van savonds naar bed gaat dan nog wel goed is natuurlijk.
Misschien is ze een beetje ziekjes en heeft ze de slaap nodig?
 
Dank jullie wel dames, dan laat ik haar lekker slapen. Ze is ook wat aan het rommelen met van 2 naar 1 slaapje overdag merk ik. Ik zal haar ritme blijven volgen en hopelijk blijft dit lange slapen nog wel even. Is voor mij ook wel lekker haha. 
 
Herkenbaar, onze kleine van 11 maand doet dat ook wel eens en dan blijf ik ook heerlijk in bed liggen op die zeldzame momentjes! Als hij uitslaapt dan doet hij wel maar 1 dutje en dat werkt voor hem prima. 
 
Terug
Bovenaan