LATEN WE HET GEZELLIG HOUDEN!!!

Hoi allemaal,

Dit berichtje stuur ik hier meer, omdat ik in een aantal topics dingen lees, waar mijn nekharen van overeind gaan staan.
De discussie of een KDV goed is voor je kindje (deze discussie is echt geheel ten onrechte gekomen) bijvoorbeeld.
Mensen geven hun mening, en duwen andere moeders dus in het niet. Dit vind ik vreselijk. En als je dan moet lezen: Waarom nemen jullie kinderen?...

Ik wil even mijn ding hierover kwijt, want ook al hoor ik op straat mensen dit zeggen, schiet ik gelijk in de aanval.

Ten eerste: Kinderen neem je niet.
Dit klinkt misschien makkelijk gezegd van mijn kant (ik was in 1 keer van beide zwanger), maar ik weet dat het ook anders kan lopen. Ik ben ook vrij dichtbij geconfronteerd met iemand die na 3 IUI-pogingen zwanger was, waarvan het kindje een zeer zeldzame hartafwijking had en daar, na 2 weken te hebben geleefd, aan is overleden.
Over dit soort opmerkingen word ik dus boos. Je mag blij zijn dat je zwanger kunt worden, om over de gezondheid en dergelijke nog maar niet te spreken.

Ten tweede: Oordeel niet over hoe een ander zijn/haar kind(eren) opvangt. Ik ben, samen met nog meer mensen hier, iemand die financieel niet zou kunnen stoppen met werken. Ik wil het beste voor mijn kinderen. Ook wil ik niet mijn huis verkopen om zo de kosten laag te houden, want ik werk o.a. voor de extra's en de toekomst van mijn kind(eren). Dit kan voor sommige een pijnlijke opmerking zijn, want niemand DUMPT haar kind hier. Oordeel alsjeblieft niet over een ander. Niemand kan in elkaars portomonnee kijken, en als iemand wel ruim zit, maar toch kiest voor een plek op een KDV, respecteer dat van een ander. Dat je dit zelf niet zo doet, prima, maar wat een ander doet, is heus niet slechter of beter...

Ten derde en laatste: Laten we dit alsjeblieft een gezellig forum houden en gezellig praten over hoe het gaat, stel je vragen en geef antwoord zonder te oordelen!

Sorry voor mijn pleidooi, maar ik hoop dat die rare reacties nu niet meer hoeven. Het zorgt voor irritatie op het forum, en stress is 1 van de dingen die je niet moet hebben in je zwangerschap

Dit is niet persoonlijk tegen iemand, maar ik hoop dat jullie het met mij eens zijn: Zwangerschap is een leuke unieke tijd die je graag wilt delen, en dat kan ook, als we elkaars beslissingen respecteren!

Liefs Mylène

Hi Mylene,

Ik ben het helemaal met je eens.
Er zijn inmiddels meerdere klachten gestuurd naar de redactie van jongegezinnen over mammanellie.
Het beste is om haar compleet te negeren.
Ze heeft mamavanelin bedreigt op een ander forum.
Kijk maar eens op zwangerzijn en dan het topic is roken echt zo slecht.
Goed hoor dat je zo reageerd!!!

Ik ben het ook helemaal met je eens.

Hier zijn we om elkaar te helpen met kleine problemen. Hoe iemand iets doet is voor haar zelf, toch.

Kom maar op met al die gezelligheid.

Liefs Diana

Terug
Bovenaan