Later uitgerekend, hoe kan dit?

Hoi meiden,

Hier even een vraagje: Als ik de laatste dag van mijn menstruatie en de cyclusduur invoer op babybrabbel en predictor.nl krijg ik te zien dat ik uitgerekend ben op 09-09-09.
Afgelopen maandag een echo gehad, gyn zei dat alles er mooi uitzag maar dat ons beebje ipv bijna 11 weken, pas 9w 3d is.
Verder zag alles er goed uit, hartje klopte enz.
Dus de nieuwe uitgerekende datum is nu 20-09-2009.
Hoe kan dit? Mijn cyclus is toch niet ineens 50 dagen geweest ofzo?
Ik wil graag precies weten hoe oud onze uk is omdat ik een afspraak wil maken voor een combinatietest en die kan alleen tussen 11-13 weken.

Herkent iemand dit?

Hoe regelmatig is je cylcus? Als die precies 28 dagen is, en je ovuleert in het midden, dan kun je van de predictordatum uitgaan. Als je echter eerder of later ovuleert en/of je cyclus onregelmatig is, dan kun je zo maar er een week of twee naast zitten met je datum.

Ik ben ook een week minder ver dan ik uit had gerekend op allerlei sites. Volgens de huisarts kan het best zijn dat de bewuste cyclus toch langer is geweest en dus de eisprong ook wat later.

Nu was ik nog behoorlijk pril zwanger, dus een milimeter meer of minder maakt al een groot verschil. Ik denk wel dat je bij 9 weken al een behoorlijk betrouwbare schatting kunt maken van hoever je bent.

En tja, die rekendingetjes gaan nu altijd uit van de ideale vrouw met de ideale (?) cyclus van 28 dagen... Zou die eigenlijk wel bestaan?

Miss Dovie

Wat jij heb, heb ik ook gehad. Maar ik was toen erg onzeker over mijn zwangerschap, dus ik had zoiets van "ze zullen het wel weten"   maar mijn gevoel zei duidelijk dat het niet klopte, en ik heb dat ook aangegeven. Ik voelde me ook niet goed tijdens die zwangerschap.

Wat heel belangrijk is, dat als jij het idee heb dat het niet klopt dat ze daar naar moeten kijken. Ik ga ervanuit dat alles gewoon in orde is. En dat de volgende echo gewoon klopt met je uitgerekende datum. En dat je toen gewoon een langere cycles heb gehad (wat ook het meest logische is) Maar ga altijd van je gevoel uit als je twijfelt en bespreek het ook met de verloskundige/arts.

Succes.

Gr.

Terug
Bovenaan