laterale cyste

he ha hallo
onze mooie dochter lisa asmara(3 weken oud) heeft zeer waarschijnlijk een laterale cyste(na bevinding van weekeindarts en consultatie bureauarts).dit is een cyste in haar hals onder haar rechteroor.wie weet hier meer van en wie weet hoe dit behandeld word?
groetjes
 
hallo,

mijn zoontje(4 mnd) heeft ook een klein bobbeltje achter zijn oor, in het kuiltje onder de schedel, onderhuids. je ziet het niet, maar moet er echt overheen wrijven om het op te merken. het gaat heen en weer als je er over wrijft. Omdat ik het zelf ook heb gehad, weet ik dat je er niets aan kunt doen, het is niet gevaarlijk en het gaat vanzelf weer over. omdat je het heen en weer kunt bewegen is het ook niet kwaadaardig, want dan schijnt het vast te zitten. de dokter denkt aan een opgezet kliertje of iets dergelijks.
 
Hallo,

Mijn dochtertje (ook 4 maanden) heeft precies hetzelfde. We schrokken best toen we het bobbeltje (op vakantie in Engeland) ontdekten en zijn daar met haar naar de huisarts gegaan. Deze stelde ons gerust, zei dat het niets was om ons zorgen om te maken, maar zei ook dat we, als we zekerheid wilden, naar het ziekenhuis konden gaan. Dat hebben we gedaan en daar heeft een kinderarts ernaar gekeken. Zij zei dat het een vetbultje was en onschuldig. Wij opgelucht. Vervolgens heb ik het ook bij het cb aangekaart. De arts daar zei, net als bij jou, dat het waarschijnlijk een opgezet kliertje was.

Fijn om te lezen dat we niet de enige zijn!
 
he hallo bedankt voor de reacties!
morgen gaan we met lisa naar de kinderarts,ben benieuwd.de verloskundige heeft ook nog pas naar haar gekeken en denkt dat het geen cyste is maar een beschading in haar nekspier door de bevalling(torticollis).hierdoor heeft ze de laatste 2 weken een gigantische voorkeurshoudig naar links.het is ook geen bultje maar een dikke harde bult .
nu ben ik dus heel beniewd naar wat de arts morgen zegt.
groetjes van mij en van lisa asmara!!!
 
Terug
Bovenaan