Latere leeftijd een eerste en nog een tweede???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Zijn er ouders die net als ik op hun 41é bevallen zijn, en nog aan een tweede zijn begonnen? Ik had zwangerschapsvergiftiging, en durf niet meer zo goed. Terwijl ik het voor mijn meisje (nu 10 mnd) zo leuk zou vinden,
Wie wil zijn overwegingen met mij delen?
Gwendolyn

Hallo

Ik ben zelf 34 mijn eerste kwam toen ik 31 was en ik had pre-eclampsie gehad.Ik was 33 toen ik mijn tweede kreeg ik had nou geen pre-eclampsie bij de eerste was ik heel ziek geweest en nou bij de tweede niet. Door het de eerste keer niet goed was gegaan had ik nou extra controle bij het ziekenhuis en ik had ook een keizersnee gehad en bij de tweede werd het ook een keizersnee en daar ben ik niet ziek van geweest en ben ik veel sneller opgeknapt maar ik doe het geen derde keer meer want allebei mijn kindjes hebben ze moeten reanimeren en als ik nou zwanger zou raken word het al met 39 weken gehaald ivm een dunne baarmoederwand dus ik doe het niet meer. Voor iedereen is het persoonlijk verschillend . Als je het echt wil wat sta jou dan nog in de weg wat de buitenwereld ervan zeg moet je maling aan hebben. Maar voor je eigen gezondheid toch informeren bij de gyn als ik jou was en dan kan je het overwegen maar je besef zelf nou ook wel dat de kans op complicatie groter is dan bij een jonger iemand maar ja het hoeft natuurlijk niet en je weet dat je ziezo de verantwoording al voor je kindje heb. Ik zou zeggen succes ermee ik vind het moeilijk onderwerp. groetjes lisette

hallo mama 1966 ik zelf ben mama1970 ben in maart bevallen ons eerste kindje.
Ben ook aan het twijfelen over een tweede want na drie jaar in de medicie molen toch spontaan zwanger geraakt terwijl ik al in de vervroegte overgang zat   EEn wonder dus.
De bevalling en de tijd erna was heel erg zwaar want tijdens de geboorte kreeg Jana meconium in haar longen en heeft 6 weken op de i.c gelegen
Toen Jana   thuis kwam moest ze nog afkicken van de morfine echt vreselijk was dat.
Dus ik ben heel erg bang geworden ,maar diep in mijn hart zou ik nog graag een tweede willen,kan hier niet zolang mee wachten ,maar   ivf en alles ga ik echt niet meer doen hoor Ben pas 38 geworden snik snik tijd gaat ook zo snel
Dit was in het klein mijn verhaal

gr daan70

hoihoi, ik was 32 toen de eerste werd geboren, 35 bijna 36 toen de tweede werd geboren. ben nu bijna 37.

De oudste heeft een zware bevalling gehad, heeft echt heel hard moeten werken, is kerngezond.
De jongste heeft een super bevalling gehad, 5,5 uur klaar. De jongste heeft wel een hartafwijking (kwamen we met 4 weken pas achter) met 9 weken geopereerd.

Ik ben nu bijna 37 (in maart) en wij hebben zoiets van, waarom het risico opzoeken, ik heb nu 2 gezonde kinderen, ok 1 met een afwijking, maar daar kan hij oud mee worden.
Ik ben dankbaar voor wat ik nu heb, en ik kan mijn aandacht aan alletwee geven, ondanks dat de jongste toch wat meer aandacht vraagt.

Dus wij houden het hierbij, maar zo denken wij erover.

Tuurlijk moet je doen wat jij zelf wil, als je voor een tweede wil gaan en je staat er volledig achter, doen!!! en laat de rest dan maar kletsen, maar denk wel goed na over de voor- en nadelen. (en er zijn genoeg vrouwen van jou leeftijd die gezonde kinderen ter wereld brengen)

groetjes linda

Hoi,

Kreeg de eerste toen ik 36 en de tweede toen ik 41 was. Beide keren ging het goed.  Probleemloze zwangerschap.  Wel langdurige bevalling. De eerste is na 24 uur weeen via keizersnee geboren en de tweede na 20 uur weeen vaginaal.

Terug
Bovenaan