laura bericht voor je

A

Anoniem

Guest
Hoi Laura
je baas mag je met een contract voor een half jaar zelfs op je laatste werkdag vertellen dat je contract niet verlengt wordt. Hij hoeft geen reden te geven.

Je kan proberen het aan te vechten maar ik geef je weinig kans. Hij is namelijk niet verplicht je contract te verlengen vandaar.

Je kan nu al contact opnemen met het cwi bij jou in de buurt wanneer je je kan inschrijven voor een uitkering. je moet dan wel solliciteren maar krijgt wel een uitkering.

Ik ben in januari mijn baan kwijt geraakt en heb echt moeite mt solliciteren. Ik moet in juli bevallen maar ik denk niet dat ik een baan krijg voor die tijd. Heel jammer maar ze nemen gewoon geen zwangere vrouwen aan.
En ik kan het ook niet meer camoufleren dus het is gelijk al duidelijk.

Ik hoop dat je het nog even volhoudt op je werk en hopelijk vind je snel een andere baan.
groetjes Sacha

Laura,
ik had Wiepwiep gevraagd te regaren op het april forum. Zij heeft ditzelfde meegemaakt en je kan er wel degelijk tegen in gaan.
Haar reactie op mijn verzoekje was het volgende:

wiepwiep reageerde vandaag om 12:43:

Hey Miep!
Dat is de CGB (commissie gelijke behandeling) www.cgb.nl. Ik zal het berichtje ook even gaan opzoeken. Dat stel ik haar gelijk op de hoogte. Ik kan me er ook zo kwaad om maken! Als ik het niet meteen vind en jij eerder, Kan jij het dan an haar mededelen. Plus de info dat ze moet proberen getuigen en bewijzen te vinden dat ze haar werk altijd goed heeft verricht.
Ik ga ook jonge gezinnen nu maar een maailtje sturen of ze voor opde site misschien een stukje willen schrijven wat je rechten bij je werknemer zijn als zwangere en dat je niet zomaar ontslagen of niet aangenomen kan worden bij een sollicitatie. Het gebeurt nl net iets te vaak!
groetjes,
Wietske

Je kan wiepwiep vinden op het april forum.
Succes

Hoi Sacha79 en Miep 34,

Bedankt voor jullie reacties, ik ga me er helemaal in verdiepen. Want het is natuurlijk heel erg raar dat wanneer ze je een contract moeten geven voor onbepaalde tijd dat ze het niet verlengen omdat je zwanger bent. Zo zou dus elke zwangere vrouw met een tijdelijk contract ontslagen kunnen worden. Ik laat jullie weten hoe dit hele gebeuren afloopt.
gr laura

Terug
Bovenaan