Laxerende werking van Dixap?!

Hoi Hoi,

Sinds een paar weekjes krijgt onze dochter van ruim een half jaar 's middag een flesje Dixap. Daarna heeft ze echter - rond 17.30 uur - een hele dunne luier?! Ik moet haar elke avond in bad doen, omdat ze er dan helemaal onder zit.

Kan dit door Dixap komen? Ik heb wel eens gehoord dat het teveel drinken van Roosvicee een laxerende werking kan hebben. Geldt dit ook voor Dixap?

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!

Groetjes!

Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Ze krijgt zowiezo al meer vocht binnen, wat de stoelgang stimuleert. Daarnaast ligt het er misschien een beetje aan wat voor dixap het is; bepaalde soorten fruit hebben ook een laxerende werking.
Verder weet ik niet hoe je het aanmaakt. Maar het kan ook zo zijn dat als je de fles altijd met gekookt water aan maakt, en nu de dixap met kraanwater, dat ze daarop reageert.
Wel vervelend dat ze er elke keer helemaal onder zit.
Ik zou willen dat mijn dochter eens wat dixap dronk; krijg het er met geen mogelijkheid in en zij heeft juist last van obstipatie.
Groetjes Sil

Hoi,
Dixap/diksap en andere limonades en sapjes hebben inderdaad een laxerende werking. Ik heb wel ergens gehoord dat sapjes van rode vruchten (en dan uiteraard niet de pruimen...) minder laxerend werken.
Ik doe bij ons zoontje echt maar een heel klein beetje in zijn beker. Puur voor een klein beetje smaak.
Groetjes!

Terug
Bovenaan