Learning tower

<p>Hi,</p><p>Ik heb een learning tower (zo'n veilig opstapje voor aan het aanrecht) gekocht voor mijn zoontje (19 maanden) omdat het altijd huilen is als ik aan het koken ben. Ik wil hem dus bij het koken betrekken en daarmee zijn nieuwsgierigheid belonen. </p><p>Heeft iemand een idee welke 'klusjes' ik hem kan geven om te doen? Ik vind het best lastig omdat hij nog maar 19 maanden is.</p><p>Alvast bedankt!</p>
 
Leuk zo’n toren! Ik zit er ook aan te denken om er eentje aan te schaffen voor ons zoontje van 1,5. Misschien kan hij iets roeren? Gewoon klein beetje hard gekookte pasta ofzo in een bak doen zodat hij het idee heeft dat hij aan het meehelpen is
 
Ik weet het niet meer precies, maar mijn dochter hielp ook al graag op die leeftijd en volgens mij ben ik begonnen met simpelweg de groenten te geven en te laten voelen wat het allemaal is. Groenten die rauw ook gegeten konden worden, gaf ik al een beetje om ‘te helpen proeven’. Gewoonweg vertellen wat ik deed was soms ook al boeiend genoeg. Als de spanning er vanaf is, kan je ook een schaaltje water geven en daarmee laten doen wat ze willen. Ze worden hooguit nat (of trek een schortje aan). Dat ze daarmee allemaal niet echt helpen, weten ze nog niet en toch leren ze een hoop.
 
Laten "afwassen" is hier ook altijd een hit! Borstel en/of sponsje, een laagje water en wat stootgevoelige spulletjes om mee te kliederen =)
 
Wat leuk, waar heb je deze gekocht? Wij hebben nu een enorm aanrecht, waar mijn dochter 20 maanden vaak op zit, maar verhuizen binnenkort en dan is deze luxe over.
Mijn dochter vindt snijden geweldig, dus krijg soms gewoon een stukje appel en een plastic mes, waarmee ze er op los hakt. Daarnaast roeren (soms iets zinnigs, zoals brinta door de melk, soms gewoon een bakje water of droge pasta) en afwassen inderdaad. Wassen van groente kan ook, maar het risico is hier dat ze uit alles een klein hapje neemt. Vind ik niet erg, dus laat het lekker gebeuren.
 
Hier een groot succes. We bakken koekjes of we snijden groente en dan mag hij het in een bak doen. Soms alleen even kijken.. trouwens makkelijk zelf te maken. Met 2 delen van Ikea,krukje en stoeltje.
 
Onze zoon van 17 maanden kookt sinds kort elke avond "mee". Groenten wassen, aardappels uit de zak pakken en aangegeven, in de pan roeren, helpen tafeldekken (een voor een dus duurt lekker lang!), de pan uit de la pakken, kastjes open en dicht doen.. we proberen zo creatief mogelijk te zijn. Als hij in de weg loopt zetten we hem een langere tijd op de wc, want "plassen voor het eten" ;-)
 
O, sla centrifuge is ook een hit hier en wat dacht je van de haken van de mixer op de goede plek erin doen! Dat is een grote uitdaging waar hij zo 10 minuten mee vermaakt is
 
Terug
Bovenaan