Ledikant als box gebruiken

Hoi, wij zitten er aan te denken om een ledikant aan te schaffen en deze als box te gebruiken in de woonkamer. Puur omdat een box niet past.
Meerdere mensen die dat doen en werkt dat goed?

Toevallig zijn wij hetzelfde van plan. Wij wonen in het buitenland en hier bestaan boxen simpelweg gewoon niet... Dus wij gaan hetzelfde doen. Onze baby komt eind juli dus kan je nog niet vertellen of het ook werkt, maar ik denk dan 'waarom niet?'. Het principe is hetzelfde, het is alleen een andere vorm...

Mijn moeder gebruikte voor mn kinderen het campingbedje als box. Dat ging helemaal prima hoor! Ze vermaakten zich er prima in..

Als ik smorgens douche dan speelt de jongste ook in haar bedje (ze is 1 en super ondernemend) en ook dat gaat top!

[quote quote=10561974]Toevallig zijn wij hetzelfde van plan. Wij wonen in het buitenland en hier bestaan boxen simpelweg gewoon niet... Dus wij gaan hetzelfde doen. Onze baby komt eind juli dus kan je nog niet vertellen of het ook werkt, maar ik denk dan 'waarom niet?'. Het principe is hetzelfde, het is alleen een andere vorm...[/quote]Klopt hoor, zat meer te denken als ze wat ouders zijn en erin spelen dat ze dan wat minder ruimte hebben. Maar dan kun je je kind ook op de grond zetten op een kleedje.
Maar als baby zijnde liggen ze er alleen maar in, dus dan is het prima.

Klopt dat ze wat minder ruimte hebben dan in een box. Vooral als ze wat ouder zijn. Maar eerlijk gezegd heb ik een box voor onze oudste dochter helemaal niet gebruikt. Die lag gewoon op een kleed op de grond. Maar nu met de 2e is het op sommige momenten denk ik wel handig en veiliger. Als je bijv even wil douchen, dan kan de peuter niet zo makkelijk op de baby gaan zitten bijvoorbeeld ?. Dus het is of niets, of een ledikant als box... En verder lekker veel op de grond laten spelen inderdaad! 

Het verschil is echt minimaal.. lijkt meer dan het is. 
Gemiddelde ledikant is 60x120 (0,6x1,2=0,72m2)
Box gemiddeld 93x73 (0,93x0,73=0,67m2) 
Zeer zeker dus gewoon ledikant doen als dat beter past. 
Toen die van ons rond een jaar was en niet meer in de box wilde hebben we een grondbox gekocht (via AliExpress) waar hij wel weer een tijd in heeft gespeeld. 

Wij hebben dit gedaan voor in onze loft/ slaapkamer waar een trap zat en ruimte technisch was het toen beter ipv een box, het werkte top!

Terug
Bovenaan