Ledikant matras

<p>Beste forumleden.</p><p>Ik lees telkens dat Aerosleep toch wel het neusje van de zalm moet zijn onder de matrassen voor baby's. Wat is jullie ervaring hiermee. Er zit veel prijsverschil in.</p>

Hoi, 
ik heb nog geen ervaring want onze dochter is er nog niet. Maar de Consumentenbond gaf aan dat het €20,- matras van de Ikea de beste koop was. 
Wij hebben gekozen voor de ‘krummelur’ van €40,- gekocht, gebaseerd op het rapport van de Consumentenbond?. De Aerosleep lijkt vooral een hele goede marketing te hebben.

Wij hebben de krummelur matras van de Ikea. Bevalt prima! 
Inderdaad wat hier boven wordt gezegd, goede marketing van de Aeroslee. Het effect op wiegendood is niet bewezen. 

Wij hebben een gewoon matrasje van de Babydump met een aerosleep erover. Aerosleep was heerlijk van de zomer toen het zo warm was, maar niet alle baby's kunnen hun temperatuur hoog genoeg houden in het begin zei onze kraamzorg met een aerosleep, ook niet als het snikheet is.  
Verder vind ik het een ideale beschermer van het matras wanneer ze flink gespuugd hebben, hup zo de wasmachine in. 

Hier ook die van ikea gekocht voor 40 euro :) die van ikea kwamen bij de consumentenbond beter uit de test (4 van de top 5 waren ikea matrassen en geen enkele aerosleep stond in de top 5!). Ik hoorde ook dat sommige kraamverzorgsters je aerosleep er zelfs afhalen in de kraamweek omdat baby's zich inderdaad niet warm kunnen houden. Daarnaast is aerosleep alleen nuttig als ze op de buik slapen, maar dat wordt afgeraden. Het is zo duur en dan moet je ook de aerosleep lakens erop doen (ook duur!) anders werkt het alsnog niet. Ze spelen echt op je gevoel in bij de verkoop, dat vond ik erg naar! 

Consumentenbond heeft een lijst van de beste matrassen. 
Earosleep niet doen! De consumenten bond en artsen wijzen erop dat dit niet goed is voor een baby. Het ventileert teveel waardoor de baby onderkoeld kan raken. 
En dit zijn betrouwbare bronnen. Consumentenbond heeft hier ook een korte video over op YouTube waarin artsen uitleggen waarom dit matras niet goed is. 

Terug
Bovenaan