Ledikant matras

<p>hallo allemaal,</p><p>ik ben heel erg benieuwd wat voor matras jullie hebben in het ledikant.</p><p>ik zie door de bomen het bos niet meer.</p>
 
De kraamzorg raadde ons een matrasje aan van Ikea. Die van 39,95 (weet even de naam niet), werd ook erg goed getest door de Consumentenbond. Een matrasje waar de baby doorheen kan ademen klinkt erg mooi, maar is vaak veel te koud voor baby’s in het begin en wordt daarom meestal afgeraden. 
 
De Himlavalv 3D van Ikea. Kwam beste uit de test van consumentenbond. Idd wel als (enige) min dat die in het begin misschien wat koud is omdat de matras zo ademend is maar het wordt een zomerkindje en ligt toch eerst bij ons in het wiegje. Veel van de Ikeamatrassen waren heel goed getest, aerosleep kwam pas op 6 ofzo. 
 
Ik heb ook de Himlavalv van de Ikea. Kwam als beste uit de test. Ik heb bij Kruidvat een beschermende hoeslaken gekocht waardoor het matras niet nat wordt bij ongelukjes. 
 
Ook hier 1 van de Ikea, beste getest. Geloof dat wij die van €60 hebben. Daarbij is de aerosleep (of soortgelijke) schijn veiligheid. Wij hebben er een matrasbeschermer bij, ook van de Ikea. Die kan je afnemen, wassen en zorgt ervoor dat vocht niet doorlekt op het matras zelf. Ideaal bij ongelukken :)
 
Terug
Bovenaan