ledikant opmaken, hoe hebben jullie t gedaan??

hoi meiden, ik wil t ledikant gaan opmaken.
heb t matras met daarop de aerosleep..nu zegt de ene vriendin alleen een hoeslakentje is voldoende, de ander zegt nee een molton en hoeslaken, weer ander zegt nee molton uit den boze want dan sluit je de boel juist af, doe 2 hoeslakens over elkaar....
kortom wie weet t nu t beste?????
bij het stuk waar t hoodje van de kleine ligt een hydrofile luier ofzo????
tips en advies zijn welkom.
groetjes daan

Heb zelf geen aerosleep, maar volgens mij hoort daar idd geen molton over ivm afsluiten.
Er zijn zelfs aparte hoeslakentjes voor te krijgen, maar katoen moet ook ademenen en gewoon genoeg zijn lijkt me.

Wij hadden wel altijd een hydrofiel luier onder het koppie liggen in het begin (en later ook nog wel bij verkoudheden) als er dan een mondje melk terug komt hoef je niet het hele bed af te halen, maar kan je gewoon een schone hydrofiel luier neerleggen.

Op zich zou je het bedje nu ook voor de mooi op kunnen maken, als de kraamhulp straks komt controleert die het hoe dan ook door de boel er af te trekken en wederom op te maken voor je kleintje er de eerste keer in gaat.

groetjes,
Marije

Hoi   daan,

Wij hebben ook het earosleep matras en dekje, toen later de overige spullen (molton e.d.) gingen halen vroegen wij ons ook  af of het effect van weg zou zijn.

We hebben ons goed laten informeren en er moet een speciaal hoeslaken overheen, ook van earosleep zelf. Doe je dat niet, dan is heel het effect weg!

Wat wijzelf wel doen is een molton eronder maar dan pas vanaf +/- het middeltje zodat het hoofdje heel ruim vrij blijft.

Als ze zouden spugen dan word het "opgenomen" door het bovendekje en die kun je heel makkelijk uitwassen.

Ik zou je aanraden om een extra bovendekje bij te halen van earosleep, dat is makkelijk voor als de kleine zou hebben gespuugd. Het kost wel even wat, maar de veiligheid van de kleine is uiteindelijk toch het belangrijkste.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Anouk

hoi anouk,
bedankt voor deze tip. enig idee wat de kosten zijn van dat extra dekje van aerosleep??
woensdagavond is er een mazzelmama avond bij prental en dan is de 20% actie.
ga ik het daar even halen...
groetjes daniella

hoi daan
Toevallig heb ik van het weekend zo'n hoeslakentje gekocht, die speciale voor over de aerosleep.
In de winkel waar ik hem kocht was die 16 euro.
Het is een matrashoesje met allemaal gaatjes, dus dan kan je baby dus goed ademhalen als het ooit op het buikje terecht komt.
In het begin als het kindje nog niet draait doe ik zelf een hydrofielluier onder het hoofdje.
Inderdaad voor het terug spugen zodat ik niet het hele bedje hoeft te verschonen.
Maar verder doe ik er niks onder, geen molton ofzo want dan' ben je het effect van het luchtdoorlatende dekje kwijt.
Dus zodra het gaat draaien doe ik er helemaal niks anders op  dan het matrashoesje van earosleep.

Volgens mij mag je ook een standaard katoenenhoesje erop doen, dat hebben ze mn zusje verteld, maar geen badstof, vraag me niet waarom, maar dat hebben ze aan mn zusje verteld dus dat zal dan wel
Vraag anders even in de winkel als je toch naar de prenatal gaat.

laat het ons even weten
groetjes jolanda

hoi meiden, net bij prenatal geweest... over de aerosleep mag idd alleen een lakentje wat luchtdoorlatend is, geen molton..
er zijn ook speciale hoeslakens van aerosleep a 16 euro die je er omheen kunt doen.
ik heb er toch maar 1 gekocht.
fijn idee.
nu zijn er 3 dagen met 20% korting bij prenatal dus mooi meegenomen.
groetjes daan

Hallo,

Hoeslakentje(katoen) bij aerosleep is ook prima.Hoe je het opmaakt maakt niet uit.Ik had het opgemaakt van te voren,zo goed als ik kon en als ik dacht dat het moest,maar de kraamverzorgster trok alles er weer af en deed het zo als zij vond dat het moest.Dus nu bij de tweede leg ik het alleen maar klaar.

Succes,Bien

Terug
Bovenaan