Ledikant weer naar kinderkamer verhuizen???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden, ik zit even met een dilemma. Ik heb bezoek gehad van de kraamzorg en zij gaven me het volgende advies:eek:p de 1e verdieping is onze slaapkamer en onze badkamer. Op de 2e verdieping hebben we de kinderkamer.
Het ledikantje stond gewoon op de kinderkamer. Nu gaf ze aan dat het makkelijker voor de kraamzorg en mij is dat het ledikantje gewoon de 1e week bij ons op de slaapkamer komt te staan.
Prima, want daar hebben we genoeg ruimte. Ook gaf ze aan dat wanneer de kleine dan in bad is geweest in de badkamer de kraamverzorgster niet nog een trap hoeft op te lopen met de kleine, dat het gelijk naar onze slaapkamer kan.
In de badkamer gaat mijn vriend nog een soort van commode maken zodat we haar   (we krijgen een meisje) daar kunnen aankleden na het badderen.
Eigenlijk is dit ook wel omslachtig allemaal. Want als ik de kleine s'nachts eten moet geven dan moet er een lichtje aan en dat kan vervelend zijn voor mijn vriend want die moet de volgende ochtend weer vroeg opstaan.....
En we hebben een babyfoon dus als ze gewoon op haar eigen kamer ligt horen we haar toch wel..
Ik twijfel nu even, moet ik haar de 1e week bij ons laten slapen of gewoon toch op de eigen kamer en daar s'nachts voeden???

liefs Suus

Hoi Suus,

Ik denk dat je gewoon moet doen wat bij jou goed voelt. Je kan altijd op het laatste moment beslissen wat je fijn vindt. Ik spreek niet uit ervaring, maar dit advies krijg ik ook steeds om me heen te horen (ook van de vk) dat je moet doen wat JIJ prettig vindt en wat bij jou goed voelt.

Wij willen ons kindje in het begin bij ons op de kamer laten slapen. Het bedje zetten we pas op onze kamer als de kleine is geboren. Eventueel kunnen we ook nog de kinderwagenbak in het begin gebruiken.
Je brengt me wel op een idee om manlief niet wakker te maken. Ik zal een klein lampje wat maar weinig licht geeft op de slaapkamer zetten zodat hij niet wakker hoeft te worden van het licht.

Liefs Sylvia

Ik zit in een zelfde soort dilemma, bij ons is het net andersom, wij slapen op de tweede verdieping en de babykamer en badkamer zijn op de eerste verdieping. Bij mij raadde de kraamzorg ook aan om de beeb in het begin bij ons op de kamer te laten slapen. Nu hebben wij voor de eerste een maanden een wiegje, wat heel gemakkelijk heen en weer te tillen is. Dus overdag slaapt de kleine zowiezo bij ons op de kamer, 's nachts weet ik nog niet zo goed, ik slaap namelijk erg licht en ben bang dat ik van ieder kuchje en zuchtje wakker wordt.
Bij onze eerste heb ik eerst een week in het ziekenhuis, mijn dochtertje lag toen op de kinderafdeling, en ik op de kraamafdeling, alleen de eerste nacht sliep ze bij mij op de kamer en toen heb ik de hele nacht geen oog dicht gedaan, maar dat is volgens mij wel normaal de eerste nacht. Toen we na een week thuis kwamen had ik het wiegje bij ons op de kamer gezet, maar na een paar uur heb ik hem verhuist naar de babykamer,ik kon echt niet slapen. Wij sliepen toen nog op de eerste verdieping.

Ik zie wel hoe het nu gaat lopen, desnoods op de dag bij ons op de kamer en 's nachts naar de babykamer.

Gr Christa

Hallo

Ik denk inderdaad dat je moet doen wat jij prettig vind. Bij de geboorte van mijn dochter hadden wij een wiegje op onze kamer staan nl de zolder en ook een ledikant in haar eigen kamertje waar ze overdag gewoon sliep. 's Nachts sliep ze bij ons op de kamer, tenminste de 1ste 3 dagen. Ik kon ook niet tegen ieder geluidje, kuchje enz.. Omdat mijn man geen baan heeft waarvoor hij vroeg op moest deden wij het altijd samen. Maar toch is ze snel naar de 1ste verdieping gegaan en daar hoorde ik ook alles. Alleen niet de kleine slaap geluidjes waar je als moeder zijnde heel gevoelig voor bent. Mijn dochter slaapt nog steeds op de 1ste en als ze verkouden is en ze hoest hoor ik haar nog steeds. De tweeling gaat straks ook op de 1ste verdieping slapen en ook bij elkaar. Daar ben ik wel benieuwd naar maar het kan gewoon niet anders. Ja als er 1 bij ons komt liggen maar dat willen we in eerste instantie niet.

Succes met je keuze maar hou voor ogen dat jij de moeder bent en weet wat je prettig vind of gaat vinden.

gr angelique

Je moet straks zelf kijken wat je prettig vind. Heb je het ledikant naast je bed staan en je voelt je daar niet prettig bij, zet je het gewoon weer op de baby kamer!!
Jullie zijn de papa en mama en beslissen!!!!

Wij hebben ons zoontje 6 weken naast ons bed in een wiegje laten slapen. Ik vond dat heerlijk.. We gaan daar nu weer voor, maar wie weet maakt dit kindje meer geluid of vinden we het niet prettig, dan kijken we op dat moment wel wat we doen!!!

Liefs, Marielle

Ik denk ook dat je het gewoon zelf moet ervaren. Wij hebben het met onze dochter ook gedaan, maar wij hebben haar snel op haar eigen kamer gelegd. We deden geen oog meer dicht. Elk zuchtje en ritseltje hoorde we ! En ik kan je vertellen.... dat zijn er veel .. haha. En mijn dochter had meer aan fitte ouders dan geradbraakte.
Maar ik denk ook dat het met elk kind anders is. Onze dochter is nu nog steeds een druktemaker... overdag, maar ook in haar slaap !!!
Gr Tanja

Wij hebben er voor gekozen om de kleine in eerste instantie bij ons op de slaapkamer te laten slapen en zodra ik weer op de been ben, 's nachts bij ons ivm de borstvoeding en overdag op haar eigen kamertje. We hebben dan ook twee bedjes, 1 klein wiegje en een ledikantie dat op haar kamertje staat. Geen idee of het gaat werken zo'n ukkie naast het bed, maar het lijkt me wel practisch zo.

Succes met de beslissing.

Groetjes Jettepetje

Bij mijn eerste hebben we haar hele ledikant verhuisd naar onze kamer omdat ik haar veilig bij mij wilde hebben. maar ik vond haar zoooo klein voor zo'n groot bedje, dat we hebben het ledikant naar de babykamer terug verhuisd en gewoon de wandelwagenbak op een verhoging in onze slaapkamer gezet. Daar was ze veel beter op haar plekkie, wat knusser en lang niet zo'n sta in de weg.
Na 6 weken hebben we haar weer terug in haar ledikant gelegt op haar eigen kamertje (de kamer naast ons)

Dus misschien kunnen jullie een wieg of wanderwagenbak op jullie kamer zetten ipv het hele ledikant

Monique

Terug
Bovenaan