Ledikantje of peuterbedje

Ik lees dat er verscheidende van jullie ook alweer zwanger zijn. Ik ben nu zelf ruim 15 weken zwanger. Dit betekend dat als de kleine geboren wordt onze oudste 22 maanden is. Ik vroeg me af of degenen die zwanger zijn al een idee hebben hoe ze het met het slapen gaan doen? Kopen jullie een peuterbedje of nemen jullie voor een korte periode een extra ledikantje?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Judith

hallo judith

he nu zeker al 5 zwanger, gezellie

mara is 21 maand als deze komt, (ik 23 weken zwanger en zij van 14-6) begin maart
jij bent dan rond april uitgerekend?

ik hou mara lekker in haar babybedje, ze is zo beweeglijk en die tralies zijn dan wel zo veilig
we hebben gratis een jaren 70 bedje gekregen en daar gaat deze nieuwe kleine dan in.
Anders als het neit werkt ga ik wel even snel op marktplaats, de ikeabedjes zijn er wel voor 15 euro.

ik vind het wel fijn dat ze zeker 2,5 jaar in een klein bedje slapen, als ik naar mijzelf kijk, ik was 3, 1 van mijn 1e herinneringen dat we mijn grote bed gingen kopen en die staat ook al wel op mara's kamer voor logees.
maar ik ben het type dat overal uitvalt! als ze op mams lijkt is een klein bed idd veiliger
en ik wil de meiden samen op 1 kamer als deze doorslaapt. en ze zijn te klein voor hoogslapers en dag is je speelruimte met 2 grote bedden. Dus daarom laat ikz e zo lang mogelijk lekker in dat kleine bedje.

Hoi hoi,

Ik ben er nu ook over na aan het denken, ik ben nog maar net zwanger van de 2e, maar toch...
Wij zijn van plan om Iris ook nog gewoon in haar ledikantje te houden, zeker tot de kleine niet meer in een wiegje past. We willen een wiegje die dan voor de eerste paar weken bij ons op de kamer past. Wanneer hij/zij te groot is voor het wiegje willen we Iris in een groter bed hebben met steuntjes aan de zijkanten, die kun je er los bij kopen, zodat ze er niet uit kan vallen.
Maar ja, wie weet kijken we er tegen die tijd dat het zo ver is er wel heel anders tegen aan!

Groetjes Syreetha

hier blijft de jongste voorlopig nog wel in het lediaktnje hoor.
ik heb een ikea minnen bed staan in de berging, als je deze op het kleinst zet, is de kans heel klein dat ze eruit kan vallen, maar ik durf nu echt gewoon te zweren dat ze eruit gaat klimmen! heb echt geen zin om haar 10000 keer terug in bed te gaan leggen, dus voorlopig nog lekker in het ledikantje.
mijn oudste sliep wel al met 2 jaar en 4 maanden in het minnen bed, maar die was een stuk rustiger en bleef keurig netjes in haar bedje liggen. de jongste is echt een stuiteraar dus die gaat echt niet blijven liggen als ze de kans heeft. nou moet ik ook zeggen dat ze wel een stukje jonger is als de 3e komt. 21/22 maanden is ze dan.

via marktplaats zijn de ledikantjes spot goedkoop en de baby gaat hier de eerste 2 a 3 maanden in het wiegje.

liefs, do

ja lang leve marktplaats
ik zie reglematig voor tientje een babybedje te koop
wij hadden het geluk dat we gratis een bedje kregen
maar wie weet kan ik tegen die tijd wel eentje van vriendinnen overnemen, haar oudste is dan alweer 3

groetjes

Wij hebben voor Thomas een ledikantje gekocht en een commode. Thomas was 15 maanden toen de 2e kwam. Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ik verwacht dat Thomas nog wel een jaar of 2 in dit bedje ligt en dan overgaat op een normaal bed. Ik had ook geen zin in het terugleggen van Thomas als hij eruit kan komen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat we toch ook voor een ledikantje gaan. Ze is best wel bewegelijk in haar bedje (het is altijd weer afwachten hoe ze in bed ligt), dus het lijkt mij ook wel veiliger.

Groetjes

Nova was 24,5 maand toen lasse geboren is...
Omdat zij van de babykamer naar een echte meiden kamer ging wou ik dat die kamer optijd klaar was...
Nova was dus nog maar 21 maanden toen ze op een meegroei-bed van de Ikea kwam (die witte met spijlen en krullen) en ik moet zeggen ze is er nooit uitgevallen en ook nooit uitgekropen...
Ze lag er met slaapzak en al in...

Lasse zijn kamer willen we van het zomer aanpakken...hij wordt in juni 2 en zodra de kamer klaar is gaat hij ook op een junior bed...

Liefs mij

Terug
Bovenaan