Ledikantje + wiegje: tegelijk gebruiken?

Dag! Ik ben van het aanstaande moeders December 2007 forum, maar hoop op jullie advies/ ervaringen als kersverse moeders:

Ik ben van plan onze baby de eerste tijd in een wiegje naast ons bed te laten slapen. Nu vraag ik mij af of het handig/ nodig is om ook al tegelijkertijd in de babykamer het ledikantje te gebruiken? Bijvoorbeeld wanneer ik onze kamer wil schoonmaken en om de baby te laten wennen aan het eigen kamertje?

Hoe doen jullie dat?

Bij voorbaat hartelijk dank voor enige reactie!

Succes en groet, Ayleen

hoi ayleen,

wij hebben onze zoon jaap ook bij ons op de kamer gehad tot week nadat hij doorsliep (in totaal 15weken). We hebben niet geoefend, maar hem van 1 op andere dag in ledikantje gelegd. Dit ging bij ons zonder problemen. En met schoonmaken van onze kamer lag hij gewoon in z'n wiegje. De kraamzorg stofzoog (raar woord, maar snapt wat ik bedoel, haha) elke dag in onze klamer, ook als jaap lag te slapen. Hij werd er helemaal niet wakker van (nu helaas wel, dus moet creatief zijn om op zijn kamertje te stofzuigen).
Volg straks gewoon je gevoel, dat is heel belangrijk!!
Geniet van je zwangerschap, groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Wij zijn ook begonnen met een wieg op de slaapkamer en een ledikantje in de babykamer.
Praktisch gezien was het helemaal niet nodig, zo dubbelop. De eerste weken heeft Suze bij ons op de kamer gelegen. Na een paar weken sliepen zowel Suze als wij zo slecht dat we geprobeerd hebben haar in haar kamertje te leggen. Dat ging super. We hebben toen de wieg in haar kamer gezet en het ledikant naast ons bed. Maar daar heeft ze nauwelijks meer in gelegen.

Als ik het weer opnieuw zou doen zou ik alleen het wiegje gebruiken, en als ze daar uit gegroeid is overgaan naar het ledikant. Stofzuigen en zo kon i.d.d. terwijl ze sliep. Gewoon doen hoor, want als je van het begin af aan op je tenen gaat lopen worden ze van ieder geluidje wakker. Nu slaapt ze juist lekker als ik aan het poetsen ben, haha.

Succes ermee!

groetjes,
Karin

Hi Ayleen,

Britt heeft alleen 's nachts bij ons in de kamer geslapen. Dat was eigenlijk omdat het makkelijker was met voeden en voor je eigen geruststelling. Overdag sliep Britt gewoon in haar eigen kamertje in haar eigen bedje. Na  zo'n 4  weken sliep Britt al de hele nacht door en heeft ze vanaf die tijd ook in haar eigen bedje geslapen.
We hebben dat eerst een babyfoon gedaan, maar je oren als verse moeder zijnde zijn heel erg sterk. Je hoort alles. Bijna eerder dan de babyfoon.
Ook onze kraamhulp ging in Britt haar kamertje stofzuigen, maar dat vond ik te ver gaan. Dat heeft ze dan ook maar 1x gedaan. Dat doe je bij jezelf ook niet. We hebben wel gewoon de radio/tv aan staan, praten en doen voor de rest normaal als ze ligt te slapen.

Succes!

Groetjes,
Marie-José trotse moeder van Britt (30-01-2007)

Hoi,

Mijn dochter heeft 3 dagen bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagenbak. Daarna heb ik haar in d,r eigen ledikant gelegd. Ging zonder problemen. De kraamverzorgster poetste ook op haar kamer als ze sliep. Ik doe dat nu nog. Ze wordt niet wakker van het stofzuigen enzo. Ik denk dat je gewoon op je eigen gevoel af moet gaan. Iedereen doet het toch anders.
Waar voel jij jezelf het prettigst bij?
Dat is belangrijk.

Ik wens je een hele fijne zwangerschap en als je meer vragen hebt dan stel ze maar hoor.

Gr linda

Hoi,

Bij Nick hebben we vanaf  1 maand afgewisseld, overdag in het ledikant sávonds en s'nacht in de wieg. Dit doen we nu nog.
Hij sliep trouwens ook wel een is de kinderwagen (bak).

Groetjes,
Monique

hoi ayleen
wij deden het net andersom;boas  lag in de kraamweek (toen ik nog in bed lag) in de wieg naast ons bed en snachts op zn eigen kamer.ik kon echt niet slapen met hem naast ons.hij sliep zelf ook veel rustiger op zn eigen kamer.toen ik uit bed mocht lag hij beneden in de kinderwagenbak in de box en als ik mn middagdutje deed naast me in de wieg.
het kan dus prima.de meeste baby's maakt het weinig uit waar ze liggen.snachts naast je bed is meer voor jezelf.
succes met alles!
groetjes karin

Terug
Bovenaan