ledikantlakentje

Hallo dames :D
Ik heb eventjes een vraagje..
Mijn vriend en ik hebben voor ons eerste kindje een junior meegroei ledikant gekocht.. met een afmeting van 70 bij 140 maar nu is mijn vraag weet iemand wat voor afmeting lakens ik hiervoor moet kopen. en waar.. ik heb het internet al afgezocht en ook al op de website van baby-dump (daar komt het kamertje vandaan namelijk) gekeken maar ik weet niet echt waar ik het zoeken moet.
Bedankt alvast :)
Groetjessss xxx

Hey meis,
ja dat is wel lastig, maar heb je al wel een dekentje gekocht dan of ook nog niet? De kleine mag nl zoizo niet onder een dekbedje slapen.
Ik heb daarvoor een duodeken ook van de baby dump met maat 100-135 cm die maat kan bij jou bedje voorlopig ook wel de kleine moet toch onderin het bedje gelegd worden. En voor die maat zijn er ook genoeg dekbed overtrekken te koop.

Succes met zoeken en anders toch maar even baby dump zelf bellen die weten vast wat je norig hebt.

groetjes Fiona

Ik heb hetzelfde maat ledikant voor mijn eerste. En ik kan je vertellen dat het verrekte moeilijk is om daar lakentjes en dekentjes voor te krijgen!

Hoeslakentjes kun je in Duitsland kopen ( 70x140 is daar namelijk de standaard maat) Maar daar verkopen ze geen bovenlakentjes en dekentjes, omdat ze daar dekbedjes gebruiken, wat hier weer niet mag. Ik heb dus (muv de hoeslakentjes gewoon een ledikantlaken en een dekentje in de Nederlandse maat gekocht.Dus bijv. gewoon bij de HEMA) enige nadeel is dat je wat weinig stof hebt om in te stoppen, wat vooral lastig is als je kindje wat ouder en beweeglijker is.

Een molton onderhoeslaken heb ik nooit kunnen vinden in de juiste maat. Daar gebruik ik nu dus nog steeds gewoon 3 molton lappen voor.
Inmiddels is mijn zoontje 2 1/2 en slaapt onder een peuterdekbed.

Voor de tweede hebben we nu een ledikant in de gewone standaardmaat 120X60 gekocht, om dit gedoe niet nog een keer te hebben.

Hey hoi, wij hebben voor onze middelste ook zo'n maat bedje, wij hebben het beddengoed bij de Leen Bakker vandaan. Ze hebben niet heel veel keuze, maar het is niet duur en dat wat ze hebben ziet er wel leuk uit!!! Hopelijk heb je een Leen Bakker in de buurt......

En waarom mag er geen dekbedje op dan? Ik weet niet hoe oud jullie eerste kindje is, maar die van ons heeft toen hij 2 was dit bedje gekregen met dekbedje. Op die leeftijd kan dat toch prima?!

Succes!!

Ik ging ervan uit dat het eerste kindje van kleine0o nog geboren moest worden..... vandaar dat ik zei dat een dekbedje hier niet mag.

Bij ons was dit echt een ledikant met spijltjes, wat je daarna tot een gewoon bedje kon ombouwen, vandaar dat ik dat dacht.

Meestal zijn de hoeslakens die ze voor peuterbedden verkopen, 70x150. Die slobberen dan in de lengte.

@ Chade: Het klopt ook wat je dacht.. misschien was ik niet helemaal duidelijk in wat ik bedoelde sorry!
Ik denk dat ik allereerst even ga informeren bij de babydump zelf.. wie weet komen hun met adviesen.. en anders zal ik inderdaad de gewone standaard maat ledikant lakentjes moeten nemen ;)
Wij hebben ook zo een ledikant die je later als gewoon bedje kunt ombouwen.
Bedankt voor jullie adviezen :)

Aha, dus het gaat om de kleine..... Een voordeel is dat je het bedje eerst toch laag moet opmaken en dus met het dekentje in een kleiner formaat nog genoeg ruimte hebt om het om het matras te slaan. Zodra het kindje ouder is kan je dan alsnog een dekbedje doen....

Idd weinig keuze in deze maten, als het niet voor de baby is zou ik gewoon een 1-persoons-dekbed kopen, heb je meer keuzes in, en voor het matras kan je bij Hema/Ikea wel wat vinden of in de babyspeciaalzaak.

Terug
Bovenaan