leefstijl partners

Wie herkent zich in het volgende:
Mijn vriend rookt redelijk veel en lust ook graag een pilsje in het weekend. Nu we bezig zijn om zwanger te worden denk ik af en toe wel 'kun je ook niet wat gezonder leven nu'. Ik heb namelijk gelezen dat roken en drinken slecht kan zijn voor de kwaliteit van het sperma. Ik heb er wel eens iets over gezegd tegen hem, maar wil hem op dit moment nog niet pushen (we zitten pas in de 3e ronde). Hij houdt zich er nog helemaal niet mee bezig of zijn leefstijl wel gezond is, terwijl ik foliumzuur slik en oplet dat ik geen foute dingen eet en drink na mijn eisprong.

Passen jullie partners hun leefstijl aan?

Groetjes Femmy
 
Hoi Femmy,

Hier misschien net iets anders: mijn vriend leefde al heel gezond (rookt niet, drinkt niet etc.). Ik daarin tegen rookte en lustte ook weleens een Breezer (wel een keer in het half jaar maar toch). De reden daarvan was: ik was ook begonnen met gezond leven (ik at altijd al wel heel gezond) en steeds als ik ongi werd, raakte ik gefrustreerder. Ik zal niet voor mezelf stoppen met roken en ja, goh, ik raakte steeds maar niet zwanger. Ben gewoon weer in mijn oude leventje gaan stappen en ja hoor, eindelijk zwanger! Nu ben ik dus wel acuut gestopt met roken en uiteraard drink ik al niet meer (de laatste keer dat ik wat dronk was trouwens vorig jaar zomer). Ik zeg niet dat in zwanger ben geraakt door mijn oude leventje op te pakken, maar ik raakte er echt heel erg gestresst door, ik kon niets meer zonder erbij stil te staan van: oja, ik mag dat niet, want misschien ben ik wel zwanger...

Maak je maar niet zo druk...

Liefs Mariska 2
 
ha femmie,
mijn partner past ook zijn levensstijl niet aan ook omdat hij er minder wens naar heeft dan ik. Als het aan mij lag zou ik vandaag nog bevallen maar hem maakt het niet zo heel erg uit of nu dit jaar of volgend jaar een kindje komt. dus ja moet ik hem dan verplichten om zijn levenstijl aan te passen, ik weet het niet hoor.
 
Een vriend van mij stopte direct met alles wat fout was toen zijn vriendin zwanger was. Hun kindje is hoogstwaarschijnlijk zelfs in een dronken bui van beiden verwekt! Hij wilde absoluut niet dat zijn kindje zou opgroeien in zijn rook. Wie weet denk jouw vriend er wel heel anders over als het eenmaal zover is! Succes ermee!
 
nou ik weet het allemaal nog zo net niet hoor met al die voorschriften. mijn vriend rookt behoorlijk veel en lust elke dag wel een paar pilsjes. toch was ik redelijk snel zwanger en zijn zaad bleek na meerdere controles toch dik in orde. Ik rookte ook toen ik zwanger werd, we gingen regelmatig uit enzo... en ik heb een wolk van een dochter van bijna 4 mnd. toen ik wist dat ik zwanger was, ben ik wel gestopt met roken natuurlijk. voor allen die graag zwanger willen worden zou ik dan ook willen zeggen: geniet van het leven en probeer je zinnen op andere dingen te zetten, al is dat moeilijk (klinkt lekker makkelijk nu ik een kind heb maar ik heb er door andere omstandigheden ook 10 jaar over gedaan om zover te komen; o.a. scheiding en vroeggeboorte bij 17 weken van mijn tweeling)
 
Mijn vriend vindt het bijna nog spannender dan ik en houdt dus ook rekening met van alles. Ik vind dat als je er samen voor kiest je er ook samen voor moet gaan. Je kan natuurlijk niemand dwingen, maar als je partner niet eens bereid is wat minder te roken en/of drinken, wil hij het dan wel? Je kan net zo goed op voorhand stoppen/minderen met de 'slechte' dingen dan op het moment dat het kind er is. Dan zit je misschien al in een stress situatie ('s nachts je bed uit, huilend kind etc) en dan ben je weer eerder geneigd door te gaan met die 'slechte' gewoontes.

Zo denk ik er in ieder geval over.

groetjes Edith A
 
toen mijn vriend en ik hebben besloten dat de pil de prullenbak inging hebben we ook besloten dat ik niet meer zou roken (hij deed het alleen in de kroeg en ik altijd)
maar uit solidariteit met mij heeft hij ook nooit meer gerookt.
ik heb dit voor mij zelf gedaan omdat je al best veel moet laten staan als je zwanger bent dus dan is het denk ik moeilijker om dan te stoppen met roken.
ik denk dat het voor mannen wel een beetje moeilijk te beseffen die voelen niets en hoeven niets te doen en waarom zouden ze dan gezonder moeten leven. ik denk dat dat pas komt als het blijkt dat het aan hun zaad ligt daar zijn ze dan ineens heel ijdel in want daarbij kom je aan hun mannelijkheid. dan doen ze er wel alles aan hoor.
succes
groetjes tijger
 
Leuk om te lezen hoe jullie r allemaal over denken. Ik kan me wel in alle reacties vinden eigenlijk, ook al zijn ze heel verschillend. Aan de ene kant zie ik genoeg leuke en gezonde kindjes met ouders die rookten tijdens de 'verwekking' aan de andere kant hoop ik dat het sneller lukt als we gezonder leven. Maar omdat ik er nu nog niet teveel mee bezig wil zijn laat ik mijn vriend maar gewoon zijn gang gaan. En misschien dat ik zelf met Pasen (NOD)ook gewoon een pilsje pak, maar dan wel met mate.

Groetjes Femmy
 
Terug
Bovenaan