• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

leeftijd van onze kleine?

hoi meiden,

ik ben een beetje in de war qua berekening van de leeftijd van onze kleine. ze is op 20-2-2012 geboren.
nu tel ik van week naar week dus kom ik nu uit op 12 weken. wat in mijn hoofd 3 maanden is.

maar volgens cb is ze 2,5 maand oud,

kunnen jullie mij helpen he ik nou moet rekenen?

larissa
 
Hoi,
Volgens mij komt dat omdat een maand niet precies 4 weken duurd, maar 30 of 31 dagen duurd. 4 weken is 28 dagen, dus dan houd je er nog 2 of 3 over. 12x7=84. 84:30.5 is 2,75 dus dat zou dan 2,75 maand betekenen.
Misschien dat ze zo rekenen? Maar goed, 2,75 is bijna drie maanden toch? :) en als ze 20 februari is geboren dan zou ze 20 mei 3 maanden zijn.
Ach ja, het zijn maar getallen he haha.
Liefs,
Mar
 
Nou, 2,5 maand voor één baby die over 6 dagen 3 maanden is is wel wat ruim genomen door het cb. Maar idd zoals marjolijn al beschreef, één maand duurt net wat langer dan 4 weken.
 
inderdaad zijn maar getallen, maar vanwege dalijk hapjes is het wel makkelijk om te weten wanneer het kan of mag qua leeftijd.

dus ik kan gewoon van week tot week tellen?
 
Tja.. dan klopt het nooit natuurlijk, want 365 dagen (of 366) is ook niet deelbaar door 7.

13 weken is 3 maanden ( scheelt soms een dag).

Maar voor het geven van bijvoeding zal het vast niet op die paar dagen aankomen.
 
Terug
Bovenaan